ראש עיריית רעננה, נחום חופרי, מגנה הבוקר (שני) בתקיפות את דבריה של דוברת מטה הבחירות שלו, פעילת השמאל הקיצוני, חנה בית הלחמי, בדף הפייסבוק כפי שפורסמו בערוץ 7.
בשיחה עם ערוץ 7 אמר חופרי כי הוא מזועזע מהדברים, "משפטים לא ראויים ומיותרים לחלוטין. על כל יהודי ללמוד בימים אלה את הלקח מחורבן הבית. עלינו להרבות באהבת חינם ולא בשנאת חינם. רק כך נוכל להמשיך להיות עם יהודי גאה בארצו".
בית הלחמי טוענת: רק התלוצצתי
בעקבות הפרסום אתמול בערוץ 7 פרסמה חנה בית הלחמי "הבהרה קטנה" בה ציינה בין היתר, כי “הפוסט שלי הבוקר (שהביע שמחה על חורבן הבית – ערוץ 7) נכתב בבדיחות הדעת, מכיוון שכמות האלימות ושנאת החינם שמתנהלת סביב הפוליטיקה הכוחנית שמנהלת את הכותל המערבי, מעלה את התהייה מה היה קורה אם היה שם יותר מקיר. גוג ומגוג".
יש לציין, כי חנה בית הלחמי, שהינה פעילת שמאל רדיקלי, הביעה בשנים האחרונות, וכפי שמצטייר שלא "בבדיחות הדעת", עמדות אנטי דתיות בוטות ביותר. באחד המאמרים שפרסמה (סרבנית חָגשָׂמֵחַ) היא לועגת לחגים היהודיים, וקובעת כי "אין בעצם בחגים היהודיים כמעט אף חג שלא חוגג אתוס רקוב שמסתיר עוול גדול".
את חג ראש השנה היא מכנה "שלושה ימים מיותרים" ואת יום כיפור "יום מקומם" ו"יום שהוא אחד משיאי הפגאניות והצביעות היהודית".
לגבי חג הסוכות היא מציינת, כי "הריקודים המפחידים עם הדגלים אני מנסה להרחיק מטווח ראייתם של ילדיי, שלא יקבלו חינוך רע".
חג חנוכה אף הוא לא יוצא נקי מתיאוריה של חנה בית הלחמי המכנה אותו "חג הקנאים שכבר פיגעו, רצחו וניתצו כל חלקה טובה בעם ישראל", והיא מוסיפה ש"נס כד השמן מזכיר לי יותר את הלחשים של אורן זריף והרנטגן".
בית הלחמי מסכמת את גישתה כלפי חג החנוכה באמירה ש"הניסיון לעשות מחנוכה חג של ניסים ואור הוא פאתטי בעיני. חג עלוב, של שקר גדול".
הלחמי כותבת דברים חמורים על חג הפורים כמו כן היא גם מתייחסת באופן בוטה לחג הפסח. "פסח – חירות my ass. עם ישראל יצא מדיכוי ואסון גדול כדי לעשות, בצו האלוהים, את אותו דבר לעמים אחרים. מזכיר לכם/ן משהו? העיקר שיש לי כבר מספיק לחמים בפריזר". במקום אחר היא אומרת, כי "איסור מכירת חמץ בפסח נכלל בעיני גם בקטגוריית המעשים הקשורים לעבירות על זכויות האדם".
לדבריה של חנה בית הלחמי "חג החירות מנציח מיתולוגיה אכזרית של טרור עצמי וטרור לזולת, אכזריות לא קטנה ומורשת מתגלגלת של התנשאות מגדרית ולאומית".
"על מה החגיגה?", היא שואלת וממליצה: "כשאתם יושבים הערב אל שולחן הסדר, תתחילו את הטקס הזה בהסבר קצר לילדים שלכם, בבקשה: ילדים, אנו עומדים להקריא כאן הערב סיפור אגדה מרושע וציני שבא ללמד אותנו מה היינו, מה אנחנו, ומה אסור לנו להמשיך להיות. הכסא של אליהו הנביא, הנביא הרשע והאכזר, יישאר מיותם, כיאה לו וכדי להזכיר לנו איזה נביאים אנחנו ממש לא רוצים פה".
במאמר נוסף (סדר כבוד האדם – על סדרים אלטרנטיביים) כותבת בית הלחמי: "לא נהגנו מעולם להציב כסא לאליהו הנביא, זה שדמותו האכזרית במיוחד הכתימה בדם רב את דפי ההסטוריה היהודית הקדומה. אליהו היה איש קנאי, רע ואכזר, אפילו בעיני הדיקטטור האכזר מכולם – אלוהים – שפינה אותו מהעולם הזה בחמת זעם ובשואב אבק אלוהי השמימה".
דעתה של חנה בית הלחמי גם אינה נוחה מהנוהג של התושבים הדתיים החוזרים בהמוניהם מבתי הכנסת ברעננה בתום תפילת ערב שבת ללכת על הכביש, והיא רואה בכך מפגע במרחב הציבורי. באחד ממאמריה כותבת בית הלחמי:
"כשאנחנו מעבירים ביקורת למשל על הזנחה ביישובים מגזריים שונים (חרדים, ערבים), כדאי להעיף בענווה עין ביקורתית גם על עצמינו, כלומר על הערוגה, או על המשפחות הדתיות ש"כובשות" בהמוניהן בערבי שבת, בשובן מבית הכנסת, את הכביש וצועדות במסלולים שיועדו על פי חוק למכוניות בלבד, מסכנים את כולנו בפוטנציאל עבירת דריסה, או על האופן בו אנו מתנהלים במרחב הציבורי בכלל".
הסרת תמונת אישה משקיות מלח מספקת לה הזדמנות לתובנה על החרדים. "סופית: החרדיות היא מחלת נפש, הפרעת אישיות עמוקה ונטולת מרפא".