הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהושלומי שלמוני

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) יגיש היום (שני) עתירה לבג"צ, כנגד מועמדותו של הרב שמואל אליהו לכהונת הרב הראשי לישראל, לאחר שלדבריו הרב אליהו הגיש את מועמדותו למשרה אמש (א').

העתירה תוגש לאור התבטאויותיו של הרב אליהו מהעבר, אשר בעקבותיהן נפתחה חקירת משטרה נגדו, חקירה שהסתיימה לבסוף ללא כתב אישום. את ח"כ פריג' תייצג בבג"ץ עו"ד גבי לסקי.

ח"כ פריג' מגנה את מה שהוא מגדיר "הריקוד הזהיר" בין היועץ המשפטי לממשלה לבין הרב אליהו ועורכי דינו, אשר לדבריו, "אינו מותיר לי ברירה אלא לפנות לבג"צ".

"אני מקווה ששופטי בג"צ לא יחששו לצאת באמירה ברורה ונחרצת – מי שמחזיק בדעות גזעניות, מבטא אותן בציבור ואף מסית בפועל כנגד ציבור שלם בישראל – אינו יכול להתמודד או להחזיק במשרה ציבורית, בוודאי שלא במשרה רמה וייצוגית, ועל אחת כמה וכמה שלא במשרה של מנהיגות רוחנית שכוללת סמכויות שיפוטיות", אומר פריג'.

פריג' מוסיף כי הבקשה של ויינשטיין ל'הבהרות' מצד הרב אליהו מגוחכת, ושואל "מה יש להבהיר?".

לטענתו, הרב אליהו סבור כי "ערבים אינם אזרחים שווים, אין להשכיר או למכור להם דירות, ואם ניתן, יש לבצע להם טרנספר. יותר ברור מזה אין. כולי תקווה שהיועץ המשפטי לממשלה יתעשת ויודיע כי הוא מתנגד למועמדותו של אליהו – אך לפי דפוס פעולתו עד כה איני סומך על כך, ובכוונתי לפנות היום לבג"צ".