דני דנון
דני דנוןצילום: פלאש 90

סגן שר הביטחון, חבר הכנסת דני דנון, קורא לחופש דת בהר הבית לא רק למוסלמים אלא גם ליהודים.

בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס חבר הכנסת דנון לצעדת תשעה באב שבה הוא צפוי להשתתף הלילה, ליל תשעה באב סביב חומות העיר העתיקה.

לשאלה אם ראש הממשלה צריך להיכנס לכוננות ספיגה בעקבות דברים שהוא צפוי לומר באירוע, או שאולי המשטרה צריכה להיערך בכוחות מתוגברים לקראת הצעדה בשל חשש מעימותים, משיב דנון ואומר כי "להגעה של יהודים לירושלים לא צריכה להיות הכנה מיוחדת". עוד הוא מזכיר בדבריו כי האירוע כולו מתואם עם כוחות הביטחון והוא עצמו צופה לאלפים ואולי עשרות אלפים שיגיעו לאירוע. "זה חשוב שגם אני בתפקידי אתן חסות לאירוע הזה שמתקיים כל שנה".

באשר לאפשרות שדברים שאותם יישא באירוע יעוררו שוב תחושות בלתי נעימות בלשכת ראש הממשלה ואולי אצל ראש הממשלה עצמו, אומר דנון כי הדברים שיאמר באירוע הם אותם דברים שהוא אומר באופן בהיר. "הזכויות שלנו בירושלים לא קשורות לאף אחד בעולם. אלו זכויות נצחיות. בימים כאלו שבהם אנחנו זוכרים את חורבן הבית אנחנו לוקחים את האיומים והלחצים הבינלאומיים בפרספקטיבה. מי שמאמין בזכויות ההיסטוריות שלנו לא מתרגש מהאיומים הללו".

באשר למציאות בהר הבית, מציאות שבה כאשר הערבים מתפרעים יהודים מוצאים מהמקום, מציאות בה לא ניתן לקרוא פרק תהילים או להתפלל או להיראות כמתפללים, אומר דנון כי "ברור לכל שאנחנו בעד חופש דת בהר הבית. חופש דת לכל הדתות, גם ליהודים. המצב הקיים צריך להשתנות. צריך להמשיך ולהוביל את המהלכים שיאפשרו ליהודים לא רק לעלות להר הבית אלא גם למי שרוצה להתפלל. אני לא רואה שום הגיון שמוסלמים יוכלו להתפלל ויהודים לא. זו המשמעות האמיתית של חופש דת. אני מחויב לנושא הזה".

באשר לחשש לעימות ביטחוני בעקבות תפילה בהר אומר דנון כי אנו לא צריכים אישורים מהעולם המוסלמי לכל צעד שאנו עושים וכי אנו פועלים על פי מה שטוב ונכון לעם ישראל, ולצד לקיחתם בחשבון של כל התרחישים יש לקדם את חופש הדת האמיתי בהר הבית.