דוד הדרי
דוד הדריעיריית ירושלים

סגן ראש העיר ירושלים מטעם 'הבית היהודי', דוד הדרי, הודיע (יום ב') במפתיע על פרישה מהמירוץ לראשות המפלגה בירושלים.

הדרי (יליד 1965), מכהן בשנים האחרונות כסגנו של ראש העיר ניר ברקת ומחזיק את תיק הכספים בעיריית ירושלים. במקביל לתפקידו בעירייה משמש הדרי כמנכ"ל תנועת הנשים 'אמונה'.

יו"ר הסניף, איציק משה, אישר בשיחה עם ערוץ 7 כי הדרי משך את טפסי ההתמודדות על ראשות הרשימה. פעיל מוכר בבית היהודי בירושלים טען כי הודעתו המפתיעה של הדרי מובילה לדרמה מוניציפלית, כהגדרתו, "הדרי הוא איש ציבור מוערך במיוחד בקרב בני הנוער, חבל שהוא פורש מתפקידו כנציג הציונות הדתית בירושלים".

עם פרישתו של הדרי גוברים סיכוייו של השר לשעבר זבולון אורלב להוביל את המפלגה בבירה.

מול אורלב יתמודדו יו"ר המנהל הקהילתי בהר חומה, עו"ד הרצל יחזקאל, יהודה (גורי) פרוידיגר, הרב שמעון אלמליח וחבר הכנסת לשעבר מטעם המפד"ל, יגאל ביבי.

בתוך כך, ראשי 'הבית היהודי' ומקורביו של השר נפתלי בנט בוחנים אפשרויות אחרות בנוגע לסניף הירושלמי, ומעוניינים להציב מועמד מוסכם בראשות המפלגה, כזה שיקבל גם את תמיכת מפלגת 'תקומה'.

על מקום ברשימת המפלגה הירושלמית יתמודדו, לפי סדר הא-ב: אטיאס יעקב, בוחבוט יוגב, בעדני מלאכי, דנינו יגאל, הדרי דוד, זוהר שוקי, חדד ליאב, יחזקאל הרצל, לוינגר יהודה, מלכן רזיאל, משה חגית, מרסקי אריאל, פרידמן בניה, פרוידיגר יהודה, קיל רז, קצובר איטה, רונפלד יהודה, שוסהיים יחיאל, שחר יעקב ושקלים יהונתן.