פייסבוק? לא בבית ספרנו
פייסבוק? לא בבית ספרנופלאש 90

פייסבוק איבדה מהאטרקטיביות שלה בישראל. כך עולה מסקר שערכה חברת הסקרים TNS שנערך עבר חברת בזק. מדובר בסקר בו נשאלה השאלה על איזה יישום לא תהיו מוכנים לוותר.

לפי הנתונים שפורסמו, היישום הכי חשוב לרוב האנשים הוא דווקא WhatsApp. למעשה, מבין ארבע קבוצות הגיל שנבדקו, רק בני 50 ומעלה אמרו שהיישום הכי חשוב להם הוא Waze, יישום הניווט בכבישים החברתי שנמכר לאחרונה, כזכור, לגוגל. לפי בזק הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של גולשי האינטרנט בישראל בגילאי 13 ומעלה

בקרב בני הנוער הגיע שירות שיתוף והצפייה בסרטוני וידאו YouTube למקום השני, ופייסבוק למקום השלישי. בקרב הצעירים, בני 18-29, פייסבוק הגיע למקום השני לפני Waze, ואילו בגילאי הביניים, גילאי 30-49, Waze מקדים את פייסבוק והדואר האלקטרוני. בקרב המבוגרים, בני 50 ומעלה, פייסבוק בכלל לא נמצא בשלישייה הפותחת. לאחר Waze, כאמור לעיל, מוצאים את WhatApp ואת הדואר האלקטרוני.

"נתון נוסף התומך בטענה כי פייסבוק מאבדת מכוחה, מתייחס להפחתה בהיקף הפעילות של כל קבוצות הגיל בפייסבוק. את הירידה הגדולה ביותר ניתן לראות בקרב בני-הנוער שהעידו על עצמם כי הפחיתו ב-57% את הפעילות שלהם ברשת החברתית: פחות ססטוסים, העלאת תמונות תגובות וכדומה", אמר רון גוראון, המשנה למנכ"ל בזק.