אוטובוס אפיקים תחבורה בשומרון אריאל
אוטובוס אפיקים תחבורה בשומרון אריאלהלל מאיר

בימים אלה נערך עורך הדין דניאל גינת, תושב קרני שומרון, לתביעה ייצוגית נגד חברת התעבורה 'אפיקים' וזאת בשל תופעה תמוהה בה נתקלו מספר רב של תושבים באזור השומרון.

ביומן ערוץ 7 סיפר עו"ד גינת כי קיבל תלונות מתושבים רבים שגילו להפתעתם כי בעוד כרטיסי רב-קו מאפשרים שימוש בהם בקווים אחרים ובחברות אחרות הרי שכרטיסי הרב-קו הנרכשים ב'אפיקים' ניתנים לשימוש אך ורק בקו שבו נרכש הכרטיס.

"משרד התחבורה יצר את מהפכת הרב-קו, אותו כרטיס נטען בכסף שבו ניתן לנסוע בחברות השונות. לעומת זאת ב'אפיקים' אי אפשר להשתמש בכרטיס שנטען לא רק בנסיעה בחברה אחרת, אלא גם בקווים אחרים של אותה חברה", מסביר גינת.

לדבריו לאחר הפניות שהגיעו אליו ניסה בעצמו וגילה שאכן הכרטיס שהטעין בנסיעות אינו מתאים אלא לנסיעה באותו קו מסוים בו נרכש. הוא מציין דבריו כי הנהג לא התריע ולא הודיע שהכרטיס לא משמש לחברות אחרות וכן שאין שילוט התראה ואזהרה המודיע על כך. התוצאה היא שרבים הרוכשים כרטיס ואינם נזקקים לנסיעה נוספת בקו זה איבדו את כספם ולא יוכלו לעשות שימוש כלשהו בכרטיס. לטעמו ראוי ונכון היה שהחברה תציב שילוט בולט המבהיר כי הכרטיס הנרכש אינו תקף בחברות אחרות ובקווים אחרים.

כאמור, גינת נערך לתובענה ייצוגית נגד החברה. הוא מסביר שתובענה שכזו יכולה להיות מוגשת כשיש או אין חוזה בין החברה ללקוחותיה. תובענה שכזו מוגשת כאשר כל תביעה בודדת של כל לקוח ולקוח אינה גבוהה דיה ונחשבת לקנטרנית, אך מכלול והצטברות התביעות של אלפי לקוחות מובילות לסכום גבוה.

יצוין כי שאילתא בנושא טענותיו של עו"ד גינת הוגשה כבר בשבוע שעבר לחברת 'אפיקים'. עד כה לא נמסרה תגובה. במידה ותימסר כזו נפרסמה במלואה.