חמ"ל הסייבר של חברת קומסק

חברת קומסק הישראלית, המתמחה בייעוץ לאבטחת מידע, חשפה שני כלים המיועדים להתמודדות ומתן מענה לאיומי הסייבר ההולכים וגוברים: ה-ComSimulator, מערכת תרגול וסימולציה המאפשרת התנסות אקטיבית עם תקיפות סייבר מדרגות שונות, וה-Cyber Intelligence Hub, מרכז מודיעין המספק שירותי איסוף מידע ואנליזה המאפשר הגנה פרו אקטיבית ויזומה על הארגון.

ה-ComSimulator שפיתחה קומסק מאפשר לארגונים להתנסות באופן דינאמי ואקטיבי אל מול אתגרי הסייבר הקיימים היום, ובכך לתרגל את תהליכי קבלת ההחלטות האסטרטגיות במצבי חירום ולשפר את מוכנותם להתמודדות עם איומים אלו.

ה-ComSimulator הוא למעשה משחק "חי" המשתלב באופן אינטואטיבי למערכות היומיומיות של הארגון, ויוצר דימוי של סביבה עסקית פעילה. כך, למערכת יש את היכולת למדוד את תהליכי קבלת ההחלטות, בסביבה עסקית רבת אירועים שמדמה את המצב ב"חיים האמיתיים". הנתונים המתקבלים יכולים לספק אינדיקציות ברורות המכינות את הארגון לתרחישים אפשריים. בעזרת כלי זה יכולים מנהלי הארגון לבחון את תפקוד המערכות השונות ולשפר על פי תוצאותיהן ב"משחק": זמן תגובה, מוכנות לפעילות רשת בלתי רגילה, תגובה למדיה חיצונית ולקוחות, יעילות ועבודת צוות.

ה-ComSimulatior מותאם באופן אישי לצרכי הארגון ולמידותיו: שפה, תרחישים, מודלים עסקיים ואירועי התקפות סייבר קודמים.

"בעולם הסייבר המודרני, גם מערכות הגנה מתוחכמות וחדישות אינן עמידות ב-100%", אומר משה ישי, מנכ"ל קומסק, "דפוסי הפעולה משתנים ומתחדשים באופן תמידי – מה שמאפשר קיומן של מתקפות. הארגונים עומדים במצב מולו הם לא יודעים להתמודד. ה-ComSimulator מאפשר להתאמן אל מול האיום ולתרגל מצבי קיצון במקום לנסות ולעצב אסטרטגיה חדשה".

כלי נוסף אותו חשפה קומסק הוא ה-Cyber Intelligence Hub, מרכז מודיעיני המספק כלי איסוף מידע בעולם הסייבר, הטכנולוגיה והעסקים, לצד ניתוח נתונים מעמיק. ביכולות המרכז לבצע סריקת מידע דקדקנית ובלתי מזוהה ברחבי הרשת, איסוף מידע, ביצוע חיפושים עמוקים, ניטור רשת ורשתות החברתיות, ניתוח מגמות ברשתות החברתיות ומיפוי רשת. המרכז הוקם מתוך מטרה לעזור לארגונים להשיג פרטי מידע רלוונטיים שיסייעו להעלות את המודעות העסקית והטכנולוגית בארגון, לצד התמודדות עם איומים, קבלת החלטות, ואופטימיזציה של אסטרטגיות אבטחה.

שי צלליכין, CTO קומסק, מסביר כי "ההנחה היא כי לא ניתן לעצור באופן מוחלט מתקפות סייבר ולכן יש לחשוב על אמצעים אחרים להתמודדות. המרכז המודיעיני שלנו מספק פתרון שמאפשר לעלות על האיומים מבעוד מועד, באופן פרו אקטיבי ויזום. תהליך הניתוח משלב יכולות אוטומטיות לצד פעולות אנוש – מומחי תוכן ואבטחה – מה שנותן לשירות הזה יתרון וייחודיות".