הרב אליעזר איגרא
הרב אליעזר איגראמירי אמיתי

רבו של כפר מימון, הרב אליעזר איגרא, הודיע הערב (שני) על פרישתו מהמירוץ לבחירות לכהונת הרב הראשי האשכנזי.

הרב איגרא המשמש כדיין בבית הדין הרבני הגדול ואב בית הדין הרבני בבאר שבע, קיבל את ההחלטה לאחר שדיבר עם רבותיו ולאחר שהגיע למסקנה שעל אף הכוח המשמעותי שצבר בגוף הבוחר אין בו די כדי להכריע את הכף.

הרב איגרא התקשר למועמדים השונים ואיחל להם הצלחה בהתמודדות ביום רביעי הקרוב.

הוא הסביר את החלטתו ואמר, "החלטתי להסיר את מועמדותי לתפקיד ואני מאחל הצלחה למתמודדים השונים ומקווה שבעז"ה הרבנות הראשית תשכיל להוות סמכות הלכתית והנהגה רוחנית ומוסרית לכלל הציבורים והמגזרים ותזכה לקרב את עם ישראל לתורת ישראל ולאביהם שבשמיים".

בתגובה להחלטת הרב איגרא אמר סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן כי "הרב איגרא הוא דיין גדול ומועמד ראוי. כפי שאמרתי בעבר, שאיפתנו היא ליצור אחדות בציבור הדתי לאומי גם במירוץ לרבנות, בכדי להגביר את סיכוייו של מועמד ציוני-דתי להיבחר. אני מודה לרב איגרא על תחושת האחריות הקולקטיבית ומקווה שביום רביעי יבחר לפחות רב ראשי ציוני-דתי אחד".

ביום רביעי הקרוב יתקיימו הבחירות לכהונת הרב הראשי האשכנזי והרב הראשי הספרדי -הראשון לציון.

שופטי בג"ץ דחו אחר הצהריים את העתירה נגד התמודדותו של הרב שמואל אליהו. בפסק הדין כתבו השופטים - נשיא בית המשפט העליון - אשר גרוניס, והשופטים יורם דנציגר וצבי זילברטל כי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים עומד להתכנס לשם בחירתם של הרבנים ביום רביעי הקרוב, "אנו סבורים שסד הזמנים אינו מאפשר להכריע עתה בסוגיה שהונחה לפתחנו".