מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאות שניה ושלישית את הצעת חוק הלוואות לדיור שהגישה הממשלה.

הצעת החוק, שאושרה סופית, מתקנת סעיף בחוק, כך שהמענק לרוכשי דירות בירושלים יינתן לאחר שלוש שנים בלבד, ולא עשר שנים, כפי שהוגדר קודם לכן.

בדיוני הוועדה להכנת החוק לקריאות השנייה והשלישית, התעורר ויכוח נוקב בין חברי ועדת הכספים לאנשי האוצר בנוגע למימוש המענקים על ידי רוכשי דירות חדשות בירושלים.

חברי הוועדה הביעו תרעומת קשה נגד אנשי האוצר, שלדבריהם "סילפו את כוונת הוועדה", בכך שבחוזרים שפרסמו לגבי המענקים, הוסיפו  התניה, שלא סוכם עליה מראש, שהסכום של 100 אלף ₪ שיינתן לרוכשים, יהפוך למענק רק לאחר 10 שנים בהן יחזיקו בדירות ולא ימכרו אותן.

יו"ר הוועדה, ח"כ סלומינסקי, הוסיף: "ועדת הכספים אמרה את דברה באופן ברור; צריך למשוך זוגות צעירים לירושלים ועל-כן יש לתת את המענקים עליהם הוחלט ועל התנאים לקבלתם להיות אטרקטיביים ולא כובלים, אחרת, יצא שכרנו בהפסדנו. לא יתכן, שמצד אחד המדינה מודיעה על-כך שהיא נותנת את המענקים, אך מצד שני מערימה קשיים והסתייגויות שייקשו על המימוש. דווקא עכשיו, כשמצוקת הדיור בשיאה, במיוחד בירושלים, יש לעשות מעשה ולנקוט בצעדים שיבטאו כוונה אמיתית לסייע לרוכשים חדשים בבירה".

רכז שיכון באגף התקציבים באוצר, אריאל יוצר, ציין כי "לא הייתה סטייה מנוסח החוק המקורי. כוונת המחוקק הייתה מראש, שהמענקים יגדילו את מספר רוכשי הדירות בעיר ויגדילו את האוכלוסייה הצעירה בה. מטרת ההתניה היא למנוע מצב שבו מישהו יקנה דירה, יקבל מענק ולמחרת ימכור אותה במחיר מלא כאשר הוא הכניס לכיסו עוד 100 אלף ₪. מטרת החוק הייתה לסייע לזכאים, חסרי דיור, לרכוש דירה בירושלים. יש פה דאגה לאינטרס הציבורי, במיוחד בתקופה של צמצומים".

57 ח"כים תמכו בחוק ו-30 התנגדו לו.