מנסה לחזק את יישום המפות שלה ברכישות חדשות. א
מנסה לחזק את יישום המפות שלה ברכישות חדשות. א Apple

אפל רכשה שתי חברות יישומי ניווט חדשות. בכך היא מנסה, במידה מסוימת, לפצות על חוסר ההצלחה שלה לרכוש את Waze הישראלית. זו, כזכור, נמכרה בסופו של דבר לגוגל בתנאים טובים יותר מאלו שהוצעו על ידי אפל, תמורת כ-1.1 מיליארד דולרים.

כעת רכשה החברה את Hopstop ו-Locationary בהפרש של כמה ימים ותמורת סכומים נמוכים בהרבה. לפי הידוע היא שילמה עבור Locationary פחות מ-10 מליון דולרים. הפרטים הכספיים לגבי Hopstop לא נמסרו. בכך מנסה אפל לנסות ולחזק ולעדכן את שירות המפות שלה שזכה לאחר השקתו לגניזה מהירה לאחר שהתברר שהוא כולל תקלות מביכות וטעויות רבות.

Hopstop היא חברה שמספקת למשתמשים בה את הדרך המהירה מנקודה אחת לאחרת תוך אפשרות שימוש בכל דרך תנועה אפשרית, כולל הליגה ברגל, רכיבה על אופניים, נסיעה ברכב פרטי או שימוש בתחבורה ציבורית. ברשות החברה מפות מלאות של כבר יותר מ-500 ערים בארצות הברית.

Locationary, חברת הזנק קנדית, היא חברה שמספקת מידע שמעשיר את הניווט במפות. היא אוספת נתונים ממספר מקורות שונים כדי לספק למשתמשים ביישום שלה למצוא בסביבה שלהם בתי עסק שונים, בהתאם לקטגוריות החיפוש שהם מחפשים.