חוגגים וממהרים לעדכן. FirefoxOS של מוזילה
חוגגים וממהרים לעדכן. FirefoxOS של מוזילהמוזילה

ארגון מוזילה חוגג החודש. מדובר בחגיגת ההשקה של FirefoxOS. מערכת הפעלה זו מצטרפת לשוק מערכות ההפעלה שמיועדות לטלפונים חכמים ולטאבלטים. ההשקה הרשמית, אם אפשר לומר, התרחשה בתחילת החודש. אז שוחררו למכירה רשמית שני הטלפונים הראשונים שמבוססים על FirefoxOS: ה-One Touch Fire של חברת אלקט לוה-Open של ZTE.

כעת מתברר שהארגון גם מתכוון להנהיג מדיניות עדכונים אגרסיבית: עדכון תוכנה ממשי בכל רבעון של השנה, ועדכוני אבטחה וטלאים לתקלות בכל שישה שבועות. מדובר למעשה במעין אימוץ של מחזור העדכונים שמנהיג הארגון עבור הדפדפן עליו מבוססת מערכת ההפעלה. למעשה, קצב כזה של עדכונים נהוג בכל שוק הדפדפנים, כשגוגל הייתה הראשונה להשתמש בו עבור כרום.

בתחום מערכות ההפעלה, ולא משנה עבור איזו פלטפורמה, החברה היחידה כיום שמספקת עדכוני אבטחה קבועים היא מיקרוסופט, ובכל חודש בחודשו. אנדרואיד ו-iOS מתעדכנות בדרך כלל פעם בשנה, בממוצע. אובונטו, שגרסת המובייל שלה אמורה להגיע בקרוב לשוק, נוהגת להוציא גרסה חדשה להפצה שלה פעמיים בשנה בקביעות, באפריל ובאוקטובר. מכך שקביעת נוהל עדכונים כזה מצד מוזילה יהיה בהחלט דבר חדש בשוק.

העדכון הראשון של מוזילה, לגרסה 1.1 של FirefoxOS, כבר שוחרר בסוף השבוע. על פי דיווחים של משתמשים שכבר רכשו טלפונים מתאימים, התיקונים מורגשים היטב וכן יש שיפור בביצועים.

"למרב ידיעתי, מדובר באסטרטגיית עדכון מערכת הפעלה ניידת האגרסיבית ביותר שיש כיום בשוק הזה", אמר אלכס קיבל, מנהל קבוצת שחרור העדכונים של מוזילה. "ההתאמה לכך של מספר מוצרי דפדפן, ועכשיו של מערכת הפעלה, הינה חסרת תקדים ותואמת לקצב של השוק".