אלה אבוקסיס הי"ד
אלה אבוקסיס הי"דבאדיבות המשפחה
לילדי שדרות לא משעמם: סניף בני עקיבא בעיר יזם קייטנה לילדים ("קייטת" - בפיהם), לעילוי נשמת אלה אבוקסיס הי"ד, שנרצחה לפני כשבע שנים לאחר שהגנה בגופה על אחיה מפני רקטת קסאם.

עדי יפרח, קומונרית הסניף, מספרת כי מדובר בשבוע המשמעותי ביותר של שנת הפעילות. "המדריכים עוזבים את הכל ומשקיעים את כל כולם בקייטת, זה שבוע עמוס מאוד ואפשר לומר בהחלט שהם מקבלים יותר משהם נותנים", אמרה יפרח לערוץ 7.

לא פחות משבעים ילדים נרשמו לפעילות שתחל ביום ראשון הקרוב, והותאמה במיוחד כך שתתאים גם לילדים שהיו בקייטנות בתחילת החופש הגדול. 

עלות הקייטנה היא סמלית, מסבירה יפרח, הפעילות מבוססת בעיקר על תרומות. "ברוך ה' קבלנו תמיכה משמעותית מבנק מזרחי-טפחות, במסגרת פרויקט 'זזים' של הבנק לקידום תוכניות חברתיות". יפרח מבטיחה כי הילדים לא ישתעממו, "הקייטת עמוסה בפעילויות חינוכיות וחוויתיות".

במוצאי שבת, אור לו' בשבט תשס"ה, שבה אלה אבוקסיס לביתה מפעילות בסניף בני-עקיבא בשדרות. לצידה הלך אחיה הצעיר תמיר יעקב, שאלה הרבתה לדאוג לו ולשמור עליו מיום שנולד. כשנשמעה אזעקה לקראת נפילת רקטת קסאם שנורה מרצועת עזה חיבקה אלה את אחיה. הטיל נפל והתפוצץ לידם, תמיר יעקב נפצע קל אך אלה, שגוננה על אחיה, נפגעה קשה מאוד בראשה.

היא הועברה לבית חולים במצב קשה מאד ובמשך שבוע הרבו אנשים מהעולם כולו בתפילות למענה. ביום שישי י"א בשבט תשס"ה (21.01.2005), לאחר שנתכנסה לשם כך מועצת גדולי התורה בראשות הראשון לציון הרב שלמה עמאר ובהשתפות הרב מרדכי אליהו ורבנים נוספים, נקבע מותה של אלה.

מבין פעילויות ה"קייטת", ייחשפו הילדים לדרכה של אלה הי"ד, "אנחנו נמצאים בקשר חם עם משפחת אבוקסיס. יונתן (אב המשפחה) עוזר לנו בכל מה שהוא יכול". יפרח סיפרה כי דרכה של אלה "משמשת כאור" עבור המדריכים. "הפעולות והמערכים החינוכים שיקבלו הילדים יורכבו מהמידות הטובות שהיו לאלה ומהערכים בהם האמינה".

"נסביר לילדים, בין השאר, כי המעשים הקטנים הם אלה שהופכים את האדם לגדול. אדם גדול לא הופך בבת אחת להיות כזה", אמרה יפרח והוסיפה כי "האור שהקרינה אלה עומד לנגד העיניים של המדריכים כל העת, אני מקווה שנצליח להוביל את הילדים בדרכה".