חוזרים לעשות סדר בסיני
חוזרים לעשות סדר בסיניפלאש 90

40 שנה אחרי מלחמת יום הכיפורים חוזרות הארמיות השניה והשלישית להילחם בסיני בניסיון לנסות ולכבוש אותו בחזרה – הפעם לא מידי ישראל אלא מגורמי הטרור. המטרה: השמדת יותר מ-50 מתחמי טרור ומעצר וחיסול של יותר מ-3,000 פעילי טרור ומבריחי נשק.

בשבוע האחרון תיגברו המצרים את כוחותיהם בצפון סיני. רוב כוחות המחבלים מתרכזים באיזורי רפיח ושייח זואיד שבצפון סיני. אולם אתמול (שלישי) החלו לתגבר את כוחותיהם במרכז ודרום סיני. גדודי שריון וחי"ר של הצבא המצרי נכנסו בתחילת השבוע בהסכמת ישראל לשטחים המפורזים בצפון חצי האי וחברו לכוחות הארמיה השנייה והשלישית המוצבים בסיני. סוכנות ידיעות מצרית מדווחת כי מסוקי צ'יינוק מצריים הנחיתו ביום ראשון בבוקר בסיני את שתי היחידות המיוחדות ללחימה בטרור בצבא מצרים, יחידת הקומנדו ללחימה בטרור 999 - היחידה המיוחדת העיקרית של מצרים למשימות מיוחדות, והיחידה המיומנת במשימות ללוחמה בטרור 777, כבר פועלות בסיני. גורמים צבאיים אומרים שנוכחותם מלמדת על כך שהמצרים מתייחסים לפעילות בסיני ברצינות.

יחידות אלו עובדות בצמוד עם מסוקי האפאצ'י המצריים. מסוקים של חיל האוויר המצרי ממשיכים לחוג מעת לעת מעל סיני.
במקביל החלו ארגוני המחבלים האיסלמיים הקיצוניים להגביר את קצב התקפותיהם על מטרות הצבא המצרי ברחבי סיני. מספר האבדות בנפש והפצועים בקרב הצבא המצרי הולכים וגדלים.

אתמול (שלישי) תקפו מחבלים בטילים וברקטות RPG את "אגף-3" של משטרת מצרים בצפון סיני וקצין בדרגת סרן נפצע.
בסיני פועלים חמישה ארגוני מחבלים איסלמיים קיצונים שונים, אשר לדידם אפילו הנשיא המודח מורסי היה כופר לכל דבר ועניין, שכיוון שפעל בדרכים  דמוקרטיות ולא השליט את שלטון ההלכה האיסלמי על מצרים.

המחבלים החלו למקש צירי תנועת שריון מוכרים ברחבי סיני. אתמול עלה משוריין מצרי על מוקש. במקביל החלו המחבלים לתקוף בכירים בצבא ובמשטרה המצרית הגרים בסיני.

על פי דיווחי סוכנויות הידיעות הערביות, כוח המשימה המצרי הפועל בסיני מונה 30 אלף חיילים, שלוש חטיבות חי"ר ממוכן, גדוד קומנדו, גדוד צנחנים, יחידת הנדסה צבאית, יחידת ארטילריה (כנראה גדוד), חמישה מסוקי אפאצ'י ומטוסי אפ-16.

על פי מקורות בתקשורת המצרית, הקומנדו המצרי פשט ביום ראשון על מעוזי מחבלים בג'בל חילאל בצפון סיני, ועצר שם 40 חמושים. מדיווחים בתקשורת הערבית מתברר כי בקרבות שניהלו יחידות אלו נגד פעילי טרור המסתתרים בצפון סיני הם הצליחו לחסל כ-17 מחבלים. אלא שפעילותם נתקלת בהתנגדות לא קלה. המחבלים בסיני השתמשו לראשונה במרגמות נגד צבא מצרים בסיני.

היום (רביעי) לפנות בוקר נורתה רקטה אל תחנת משטרה באל-עריש, ופצעה שוטר מצרי. בצפון סיני נהרגו אור ליום שני שני חיילים, שני שוטרים ושני אזרחים, ביותר מעשר התקפות על תחנות משטרה ומחסומי צבא. אחד-עשר בני אדם נפצעו. מאז הודח הנשיא מורסי בתחילת החודש, נהרגו בהתקפות של חמושים איסלמיים בסיני לפחות שלושה-עשר שוטרים מצרים.שר הביטחון, משה יעלון, אמר אתמול בביקור באוגדת הערבה, כי "בסיני מתקיימים כעת עימותים בין גורמי טרור אסלאמי קיצוניים לבין הצבא, המשטרה וכוחות הביטחון המצריים. אנחנו מקבלים דיווחים כל יום על פיגועים שם, והחשש הוא כמובן שהאירועים האלה יפנו את הקנים כלפינו". יעלון אישר כי "כל כוח מצרי שנכנס לסיני, נכנס על פי אישור שלנו, מפני שהם באמת מפנים את הכוחות הללו כדי להילחם בטרור".