השר שלום ביריחו
השר שלום ביריחודוברות השר שלום

השר לשיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום, אינו פוסל אפשרות שישראל תשחרר אסירים פלסטינים עוד לפני חג עיד אל פיטר, שיחול בעוד כשבועיים.

במסיבת עיתונאים שערך שלום הוא הדגיש כי יש להתאזר בסבלנות, וכי הסוגייה תובא כנראה לאישור הממשלה ולא לאישור הקבינט בלבד.

במסיבת עיתונאים שנערכה ביריחו, לשם בא שלום לרגל הקמת אזור תעשייה במימון יפני, הוא ציין כי השיחות בוושינגטון ייפתחו ככל הנראה כבר ביום שלישי.

"להערכתי המו"מ בינינו ובין הפלסטינים יפתח בשבוע הבא, מדברים על קשיים של הרגע האחרון אבל זה דבר שאופייני לפתיחת מו"מ. ישראל מגיעה עם רצון טוב למו"מ מתוך מטרה להתקדם בשיחות, אך ללא תנאים מוקדמים. המשא מתן לא יהיה על בסיס קווי 67 לא תהיה הקפאת בנייה. לגבי שחרור אסירים הממשלה אמורה להחליט על הנושא בתקופה הקרובה", אמר שלום.

השר שלום התייחס לחניכת אזור התעשייה ביריחו ולהתקדמות הפרויקטים הכלכליים שמוביל משרדו לשת"פ אזורי: "המפגש המרובע כאן הוא היסטורי וחשוב ביותר זהו מפגש פומבי ראשון עם שר פלסטיני וירדני בתיווך של ממשלת יפן. אני מאמין בגישה שתמיד עדיף לדבר במקום להילחם. אזור התעשייה ביריחו נבנה בהשקעה יפנית ובסיוע ישראלי של המשרד לשת"פ בראשותי לטובת הכלכלה הפלסטינית. אזור התעשייה אמור לספק עבודה לאלפי עובדים והוא חלק ממספר פרויקטים נוספים שמטרתם לסייע לכלכלה הפלסטינית ולקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי".