שמעון פרס ג'ון קרי ואבו מאזן
שמעון פרס ג'ון קרי ואבו מאזןרויטרס

אחרי שחרור האסירים – נראה שגם העיקרון של מו"מ שלא על בסיס קווי 67 עומד להתמוסס. גם ההבנה שאין הקפאת בניה ככל הנראה היא רק ברמה ההצהרתית ולא מעבר לכך.

העיתון הפלשתיני "אל-אייאם" מדווח הבוקר כי בהזמנה הרשמית לשיחות שתשְלח ארצות הברית לישראל ולפלשתינים ייכתב כי מטרת המשא-ומתן היא מימוש פתרון של שתי מדינות על בסיס קווי 67, עם הסכמה על חילופי שטחים. על-פי הדיווח, לא יוכלו הצדדים להתנגד לנוסח ההזמנה.

בכיר פלשתיני אישר, על פי דיווח בעיתון אחר - "אל-חייאת" - את הידיעה על נוסח ההזמנה לשיחות, ואמר כי בקרוב ייפגשו נתניהו ואבו-מאזן בנוכחות קרי. הוא לא ציין מועד מדויק.

בכירים פלשתינים אמרו לאל-איאם כי אם ישראל רצינית - יהיה אפשר להגיע בתוך שבועיים להבנות על שיעור חילופי השטחים. העיתון גם מדווח כי האמריקנים התחייבו למנוע התגרות של ישראל בכל הקשור לבנייה בהתנחלויות במהלך המשא-ומתן.

ראש מועדון האסיר הפלשתיני כדורה פארס אומר כי אם לא תשחרר ישראל את כל 104 האסירים שדרשו הפלשתינים ובהם ערביי ישראל, לא יהיה משא ומתן. פארס הדגיש בראיון עם כתבנו כי הפלשתינים לא יסכימו לגירוש אסירים ביטחוניים מלפני הסכמי אוסלו, לעזה או לחוץ לארץ. לדבריו, הסכים אבו מאזן לשחרורם בארבעה שלבים החל בחודש השני לתחילת המשא ומתן, ומדי חודש וחצי, ולא צפוי שחרור אסירים לפני עיד אלפיטר, החג החותם את חודש רמדאן בעוד כשבוע וחצי. כדורה פארס הוסיף כי באסירים 14 ערבים-ישראלים, 6 תושבים ישראלים ממזרח-ירושלים, 26 אסירים מעזה, והשאר משטחי יהודה ושומרון ואזור ירושלים.

ברשימת האסירים 4 ערבים-ישראלים שרצחו 3 חיילים בליל הקלשונים בתחילת שנות ה-90, המחבל שהשליך בקבוק תבערה אל מכוניתה של משפחת מוזס ורצח את האם עופרה ובנה טל, והמחבל שהשליך בקבוק תבערה אל אוטובוס, ורצח את רחל וייס, את שלושת ילדיה ואת החייל דוד דלרוזה - שני פיגועים שהיו בשנות ה-80.