בני גנץ
בני גנץצילום: פלאש 90

עמותת 'חדו"ש לחופש דת ושוויון' פנתה היום לרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, בדרישה לחקור את הטענות על מיקרים של גזיזת פיאות של מתגייסים חרדיים במהלך תהליך החיול.

הפנייה לרמטכ"ל מגיעה בעקבות חשיפת הפרשה בערוץ 7 לפני כשבועיים. בראיון ביומן ערוץ 7 סיפר חבר הכנסת ניסים זאב (ש"ס) כי הוא מטפל בימים אלה בפרשה המבטאת שוב את חוסר הרגישות של צה"ל כלפי החיילים החרדים.

כזכור, חבר הכנסת זאב סיפר כי לפני כחודשיים גויסו עשרות חרדים, ליחידת 'שחר ים', המקבילה של 'שחר כחול' בחיל הים. הם הגיעו לבקו"ם ולמרות ששיערם היה קצר, הם נאלצו להסתפר בתספורת 'אפס' ופאותיהם נגזזו.

החיילים סיפרו כי לא ידעו כי על פי פקודות מטכ"ל יש באפשרותם להישאר עם הפאות, "חששנו לסרב פקודה".

בתנועת 'חדו"ש' הביעו זעזוע מהפרשה ובפנייה לרמטכ"ל כתבו כי "אם הדברים ( כפי שפורסמו בתקשורת)  נכונים, הרי שגם אם לא הייתה כוונה מודעת לפגוע בסמל כה חשוב של הזהות הדתית, ברור שמדובר בתופעה חמורה. גזיזת פאות היא אירוע משפיל, שיכול להיות אף טראומתי".

לטענת אנשי התנועה דווקא משום מאמציו של צה"ל להתחשב בצרכיהם הדתיים של החיילים החרדים "עליו לוודא שלא יהיו תקלות מיותרות שיפגעו בתהליך החשוב של שילוב האוכלוסייה החרדית בשירות צבאי".

מדובר צה"ל נמסר, כי "אחרי בדיקה מעמיקה בנושא, לא נמצאו כל תימוכין להתרחשות שכזאת. כמו כן, עד היום לא התקבלה כל פנייה בנושא".

גורמים בצה"ל ציינו, כי המכתב התקבל בלשכת הרמטכ"ל וייענה במישרין לפונה.