ועדת הכספים
ועדת הכספיםדוברות הועדה

ועדת הכספים אישרה אתמול (רביעי), את הארכת תוקפן של תקנות מס הכנסה, המקנות זיכוי בשיעור 15% ממס על הכנסה מעבודה במשמרות שנייה ושלישית (ערב ולילה) במפעלים בתעשייה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), אמר כי "אנו שמחים לאשר את התקנות. ועדת הכספים תומכת בעידוד וחיזוק ציבור העובדים במיוחד בענפים היצרניים".

עוזר ראשי ליועץ המשפטי ברשות המיסים, ברוך משולם, הסביר את התקנות: "מדובר בתקנות שאנחנו מבקשים להאריך את תוקפן. התקנות נועדו לעודד פעילות יצרנית ע"י עידוד עובדים בתעשייה המוגדרת 'תעשייה ייצורית' לעבוד גם במשמרות שנייה ושלישית וע"י כך להגדיל את התפוקה ואת הפריון במשק בכלל. התקנות כוללות את כל המפעלים המוגדרים 'מפעלים ייצוריים' בחוק עידוד התעשייה".

נציין, כי מלכתחילה, אמורות היו התקנות להיות מאושרות מתחילת שנת 2013 אלא שבעקבות הבחירות תוקפן הוארך עד ל- 5.5.2013 בלבד ועתה הוועדה אישרה אותן רטרואקטיבית לכל שנת 2013. מדובר בהטבה ועל-כן אין מניעה מאישור רטרואקטיבי.

לשאלת יו"ר הוועדה סלומינסקי לגבי כיצד יבוצע התשלום בגין התקופה שבה התקנות לא היו בתוקף, השיב משולם, כי "מעסיקים פנו אלינו (לרשות המיסים – ש"פ) והודענו שנביא להכרעה בוועדת הכספים ואם יאושר אזי הם ישופו בהתאם. בכל מקרה, המדינה היא זו שמממנת את ההטבה. עלות הזיכוי במס מוערכת ב- 150 מיליון ₪ בשנה".