השר כץ: נפעל בנחישות מול ועדי העובדים

שרי התחבורה והאוצר נסעו מאשדוד לתל אביב וחנכו את קו הרכבת - 35 דק' נסיעה בלבד. השר לפיד: ההסתדרות היא לא האויב.

עדו בן פורת - ערוץ 7 , כ"ח באב תשע"ג

שיתוף פעולה. לפיד וכ"ץ ברכבת
שיתוף פעולה. לפיד וכ"ץ ברכבת
אבי רוקח
שר התחבורה ישראל כ"ץ (הליכוד ביתנו) ושר האוצר יאיר לפיד (יש עתיד), חנכו הבוקר (א') את קו הרכבת המהיר מאשדוד לתל אביב, שעומד על 35 דקות נסיעה בלבד.

"זה יום חג. הקו הזה יוצא מאשקלון ומגיע לת"א ב-45 דקות ומכאן מאשדוד ב-35 דקות", אמר השר כ"ץ במהלך הנסיעה המשותפת ברכבת.

לדברי שר התחבורה, קווי הרכבת החדשים הם מהפכה של ממש. "כעת ניתן לגור כאן ולא לגור במרכז. הרכבת תמשיך להתפתח ותגיע לערים רבות בישראל. המשימה שלנו היא לקרב את הפריפריה למרכז והקו החדש הוא ביטוי ישיר לכך".

שר האוצר לפיד התייחס במהלך הנסיעה לרפורמה בנמלי הים והבהיר כי כל מהלך ייעשה בשיתוף פעולה עם ההסתדרות ועם בית הדין. "המדינה צריכה להיות מסוגלת לפתוח את השווקים לתחרות. לא יכול להיות מצב בו יגידו למדינה 'אל תפתחי שווקים לתחרות ואל תוזילי מחירים'. הממשלה תעשה מה שבג"צ יורה", אמר לפיד והדגיש "אנחנו נדבר עם ההסתדרות, הם לא האויבים שלנו".

השר כ"ץ התייחס גם הוא להחלטת בית הדין לעבודה, שקבעה כי יש לעצור למשך חודש את פרסום המכרזים לנמלי הים. "גם בית הדין לא התכוון לעכב בצורה מהותית את המכרזים, אי אפשר לעכב או לבטל אותם. הם מתמשכים כבר הרבה זמן ויש מספר לא קטן של חברות ענק שמוכנות להשקיע באשדוד מיליוני שקלים. לא ייתכן שוועדי העובדים שמייצגים שכבה צרה אפילו מתוך עובדי הנמל ימנעו את הדבר הזה. אנחנו נפעל בנחישות אך בצורה חוקית".

"ראינו כיצד הסתיימו מקרים בעבר, בהם שיחדו את הוועדים במיליארדים כדי שהם יאשרו את הרפורמה. בסופו של יום, בנו נמל ומסרו אותו לאותם ועדים. אנחנו לא נעשה זאת אלא נייצר תחרות", הדגיש כ"ץ.

במסגרת לוח הזמנים החדש, יוכפל מספר הרכבות בשעות השיא בקו אשקלון - תל אביב ואשדוד - תל אביב לארבע רכבות בשעה, במקום שתיים כיום ובשעות השפל מרכבת אחת לשתי רכבות בשעה.

זמן הנסיעה בקו אשקלון תל אביב יתקצר ל- 44 דקות בלבד, במקום 54 דקות כיום, ומאשדוד לתל אביב ל-35 דקות בלבד, במקום 45 דקות כיום. בנוסף לכך יתקצר זמן הנסיעה בקו המהיר מתל אביב ליבנה מערב ל- 18 דקות בלבד, במקום 24 דקות כיום.

פירוט השינויים בקווים השונים:

בשל הפעלת הרכבת המהירה בקו אשקלון - תל אביב יחול צמצום במספר הרכבות העוצרות בתחנות הרכבת של בת ים (יוספטל וקוממיות) בשעות השיא, לשתי רכבות בשעה, במקום שלוש כיום.

בשעות השפל בלבד, יקוצר מסלול הנסיעה מהוד השרון והרכבות וסיימו את נסיעתן בתחנת ראשל"צ - מערב, במקום ביבנה מערב. כתוצאה מכך, בשעות אלה יצומצם מספר הרכבות, העוצרות בתחנת יבנה- מערב (עצירה אחת במקום שתיים).

לוח הזמנים של הקיץ כולל קו רכבת חדש בין אשקלון להוד השרון, העובר דרך יבנה- מערב  ויפעל בתדירות של שתי רכבות בשעה, בשעות השיא, במתכונת של רכבת מהירה (אשקלון – אשדוד – יבנה מערב – ראשל"צ מערב – ת"א) ללא עצירות בתחנות הביניים, בחולון ובת ים ורכבת פרברית העוצרת בכל תחנות הביניים. בנוסף לכך יופעלו שתי רכבות בשעה גם בקו אשקלון – בנימינה העובר דרך רחובות.

קו תל אביב- ירושלים העובר דרך בית שמש שודרג ונוספו לו ארבע רכבות ביום. לראשונה בלוז החדש תתווסף רכבת מהירה וישירה בקו זה. זמן הנסיעה יעמוד על שעה ו- 7 דקות בלבד. זמן הנסיעה בקו קוצר בעקבות תשומת לב ניהולית, תוך שיפור ניכר בשירות והתוצאה: עלייה של 90% במספר הנוסעים. גם בקו לבאר שבע הסתיימו עבודות השדרוג והתווספו רכבות והתוצאה: גידול של 86% במספר הנוסעים.

במסגרת לוח הזמנים החדש, רכבות הלילה בין באר שבע לתל אביב יעצרו גם בתחנת באר שבע- צפון אוניברסיטה. הרכבת המהירה בין הרצליה לבאר שבע שפעלה לאחר שעות השיא (09:00-10:00 ) תבוטל ותופעל בערב בשעות השיא, (18:00-19:00) בהן ישנם ביקושים רבים יותר. ביום שישי בבוקר תתווסף רכבת שנייה, בשעה 06:45 בבוקר.

קו הרכבת בין מודיעין לתל אביב יתוגבר. בשעות הבוקר (07:25) תתווסף רכבת שלישית, ממודיעין לתל אביב ורכבת שלישית נוספת תופעל מתל אביב- מרכז למודיעין, בשעה 16:58 בערב.  

בתחנת לוד (גני אביב) יתוגברו הרכבות, בשעות השיא ובשעות המאוחרות. מספר עצירות הרכבת בתחנה יוכפל בין השעות 06:00 ל- 08:00 בבוקר ובין 16:00 ל- 18:00 בערב, לשתי רכבות בשעה, לכל כיוון. כמו כן יתווספו שתי עצירות בשעה, לכל כיוון, בשעות הערב המאוחרות (21:00 עד 23:00). גם בתחנת הרכבת בבאר יעקב שופרו שעות פעילות הרכבת בתחנה, בהתאם לצורכי התושבים.