מוסלמים מצאו דרך לעקוף את החוק

רבה של פולין, הרב מייקל סודריך, מתייחס בראיון לערוץ 7 לאיסור השחיטה הכשרה בפולין.

"נכון להיום המצב לא ברור.  יש חוקים בתוך החוקה הפולנית לחופש דת ולכן יש לנו את הזכות לשחוט. מצד שני יש חוק שובה להרדים את החיה לפני השחיטה", מסביר הרב.

"לא ראיתי אנטישמיות בהחלטה הזאת",  אומר הרב סודריך, "היו דברים לא נכונים שנאמרו על ידי חברי פרלמנט, כולל קמפיין שיקרי שנמשך במשך השנה האחרונה. המצב לא כל כך גרוע".

הרב אומרכי הקהילה היהודית תמצא את הפתרון, "האתגר הגדול שלנו כעת הוא שבית משפט ישנה את המצב ויחריג את השחיטה הכשרה. אני מאמין שהדבר יקח חודשיים אולי קצת יותר. בינתיים נושא השחיטה הכשרה נמצא בסימן שאלה. נכון להיום יש לנו במחסנים מספיק בשר אך גם אם נגיע למצב שיגמר הבשר אני אתנגד להביא בשר מבחוץ. זה עלול ליצור תקדים. אני מאמין שנגיע ונמצא את הפתרון שאפשר לשחוט בצורה כשרה".

בימים האחרונים קיים הרב סודריך פגישה עם נציגי הממשל הפולני יחד עם האימאם שמייצג את הקהילה מוסלמית בעניין השחיטה. "צריך להבין שמדובר כאן על מאות מליוני שקלים", אומר אחד מהמקורבים לסיפור, "המוסלמים לא יתנו להחלטה כזו לעבור. יש כבר דיבורים על כך שמוסלמים מתכוונים לבצע שחיטה בתוך אחת מהשגרירויות של אחת ממדינות ערב ואז לא יהיה ניתן לעשות דבר".