גדעון לוי
גדעון לויפלאש 90

טור של איש השמאל הקיצוני גדעון לוי בהארץ, שקרא לשחרר גם מחבלים ערבים-ישראלים, הוביל דווקא לפגישה שתתקיים בינו לבין משפחות האסירים יהודים - כך נודע לאתר אייס.

הפגישה אמורה להתקיים היום (יום ה') בתל אביב, עם המשפחות של עמי פופר, שחק בוטביקה, עופר גמליאל ושחר דביר זליגר.

"הם פנו אליי וביקשו לדבר איתי, והסכמתי להיפגש. מי שמבקש ממני, אני נענה לכך".

בטורו מיום חמישי שעבר תחת הכותרת "שחררו גם אותם", קרא לוי - שידוע בעמדותיו השמאליות והרדיקליות - לשחרר גם את המחבלים הערבים אזרחי ישראל, במסגרת המחוות לרשות הפלסטינאית עם תחילתו מחדש של המו"מ.

"אני משתוקק לראות את כרים ומאהר יונס... השחרור שלו ושל חבריו לא יהיה רק יום קשה, אלא גם יום חג". בהמשך הוסיף כי "שחרורם יכאיב למרבית בני המשפחות של קורבנותיהם. זה טבעי, מובן ומוצדק. אבל במדינת חוק לא הקורבנות הם החורצים את הדין. במערכת ההסתה נגד האסירים הפלסטינים, משמשות משפחות השכול רק כאמצעי לליבוי יצרים". 

בעקבות הטור, ביקשו כאמור המשפחות של האסירים היהודים, באמצעות עמותת חננו, להיפגש עמו.

עמי פופר ירה ב-1990 ב-7 פועלים פלסטינאים, הרג אותם ונידון ל-7 מאסרי עולם; שחר בוטביקה נידון ל-8.5 שנים על כך שחטף פלסטינאי והרג אותו כשהשליכו מהג'יפ הצבאי; עופר גמליאל ממחתרת בת עין, נידון ב-2003 ל-15 שנות מאסר והמחוזי ביטל לאחרונה את שחרורו המוקדם; ושחר דביר זלינגר ממחתרת בית עין, נידון ל-8 שנות מאסר. 

גדעון לוי אישר בשיחה עם אייס כי קיבל פניה ממשפחות האסירים היהודים, וכי הוא צפוי להיפגש עמם: "זה לא קורה הרבה שמבקשים להיפגש איתי בעקבות הכתיבה שלי, אבל זה קורה. הם פנו אליי וביקשו לדבר איתי, והסכמתי להיפגש. מי שמבקש ממני, אני נענה לכך".