"הרב, תגיד: חטאתי"

באדיבות ערוץ 10

נחום פצ'ניק, שהתפרץ אמש (רביעי) בתחילת שיעורו של הרב מוטי אלון במושבה מגדל, לא שמח לעמוד מול רב מוערץ ולקרוא לו לעשות תשובה.

"באתי לחזק ויצאתי מחוזק", אמר פצ'ניק.

הוא סיפר "לפני 18 שנים נפגעתי מינית על ידי רב גדול ומוערץ", לדבריו, המגנים על הרב אלון "מגנים בעיקר על עצמם ועל עולם ערכים שלם שיקרוס עם ההודאה וקבלת המציאות כפי שהיא".

והמציאות כאובה, הסביר פצ'ניק והדגיש כי לא מדובר ביום שמח עבורו. "שלושה קטינים שהיו לו יחסי מרות עימם ולא מכירים כלל אחד את השני העידו כנגדו על מעשים רעים מאוד שעשה, הן לפי התורה והן לפי החוק. כעת אני מאמין לגמרי לפורום תקנה: מעשיו שלא הגיעו לפתחו של בית הדין חמורים הרבה יותר".

פצ'ניק נולד ב-1973 בקריית ארבע, הוא ממייסדי כתב העת "משיב הרוח", ועומד בראש תנועת "ארץ שלום" הפועלת לקיים שכנות טובה בין ישראלים לפלסטינים.

פצ'ניק הוא נצר למשפחת אדמו"רים וצאצא של רבי מנחם נחום מצ'רנוביל‏. הוא בוגר הישיבה התיכונית חיספין ברמת הגולן. למד בישיבת שבי חברון ובגיל 20 התגייס לצה"ל ושירת בסיירת מטכ"ל. למד בישיבת בית אורות וישיבת שיח. מתלמידיהם של הרב שג"ר, הרב דוב זינגר והרב מנחם פרומן.

"השלב הראשון והקשה ביותר בתשובה הוא שיכיר בחטאו ויודה שחטא. אלון אמר עם ההרשעה 'תודה', תודה לה' תודה לשופטים ותודה למשפחה אבל הוא לא הודה! עוד צעד קטן בינו לבין תשובה. דוד המלך הורה תשובה ליחיד כי היה לו העוז והתעצומות לומר מילה אחת קשה אך גואלת: 'חטאתי'."

פצ'ניק הדגיש כי הרב אלון יכול ללכת בדרכו של דוד המלך ולהודות כי חטא. "זה יהיה צעד קטן אך גם ענק. גם לו גם לתלמידיו וגם לחברה הישראלית. הוא איש גדול שנפל בגדול. אני מאמין שהוא יכול", הוסיף.

אמש, לאחר שמקורבי הרב אלון הוציאו את פצ'ניק מאולם בית המדרש, התייחס הרב לקריאות שהופנו אליו. "איני יודע מה שמו של הבחור הנחמד, אבל אני מודה לו", אמר הרב אלון והסביר כי "עכשיו חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, איני מכיר אותו. בהר סיני נפגשנו, יש מחשבה שאולי מישהו נשלח כדי לייצר משהו. אני סולח לשולח ולנשלח".