ימונה לנגיד? בלכר
ימונה לנגיד? בלכרpresidencia.gov.ar

אליענה טייטלבאום, בתו של פרופ' מריו בלכר, המועמד המוביל לכהונת נגיד בנק ישראל, מביעה הבוקר (ראשון) שמחה על מועמדות אביה לתפקיד.

טייטלבאום סיפרה בראיון לגלי צה"ל, כי אביה התגורר בישראל במשך תקופות ארוכות בעבר, ושמח מאוד לקבל את הפניה, "זה לא כמו להגיע למקום זר, הוא מאוד בבית פה".

הבת ציינה, כי היא אינה מבינה בכלכלה, אך יודעת שאביה הוזמן בעבר לחזור לארגנטינה וליטול עליו את תפקיד נגיד הבנק המרכזי עקב השם הבינלאומי לו זכה.

לדבריה, התכונה המרכזית שהיא מכירה באביה היא היותו אדם נוח מאוד לסביבה ומפרגן מאוד, "הוא תמיד מדבר רק טוב על אנשים אחרים".

טייטלבאום הדגישה, כי למרות סאגת המינויים שבוטלו היא אייננה חוששת כי אביה יפול גם הוא במהלך תהליך הבדיקה, "לא ידוע לנו על שום דבר שיכול לצאת, הוא אדם מאוד נקי בהתנהלות שלו".

נציין כי פרופ' בלכר נחת ביום שישי בארץ והבוקר (ראשון) הוא צפוי להופיע בפני ועדת טירקל לבדיקת כשירותם של מינויים בכירים בשירות הציבוריים.

הקשר בין לשכת ראש הממשלה וראש הממשלה עצמו, לפרופסור היהודי-ארגנטינאי-ישראלי בלכר נוצר בשבוע שעבר. ראש הממשלה עצמו שוחח בשבוע שעבר עם מספר בכירים בכלכלה הישראלית המכירים היטב את בלכר. מיד אחרי כן שוחח נתניהו עם בלכר בטלפון.

בלכר עצמו מילא את הטפסים הסטנדרטים של ועדת טירקל והעביר אותם לירושלים עוד לפני שעלה לטיסה לארץ. ההערכה בלשכת ראש הממשלה היא כי אם לא יהיו תקלות בלתי צפויות, בלכר יוכשר על ידי ועדת טירקל, ומועמדותו לתפקיד הנגיד התשיעי של ישראל תובא לאישור הממשלה כבר בישיבתה ביום ראשון הבא או שבוע מאוחר יותר.