אייפון 5
אייפון 5רויטרס

חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס NOD32, משיקה היום אפליקציה חדשה להגנה על סמארטפונים וטאבלטים בעלי מערכת ההפעלה אנדרואיד - ESET Mobile Security.

אפליקצית האנטי וירוס החדשה מציעה למשתמשים מנוע סריקה מתקדם אשר מסוגל לזהות גם וירוסים שטרם נתגלו וגם אפליקציות זדוניות שעלולות לפגוע במכשיר או במידע של המשתמש, וכן מנגנון לאיתור מכשיר שנגנב או אבד וממשק משתמש נוח וידידותי, גם בעברית.

בחברה טוענים שהשילוב בין העליה בהיקף הנוזקות לסמארטפונים יחד עם הפופולאריות של מערכת ההפעלה של גוגל, שכבר הפכה לנפוצה בעולם ולכן מהווה יעד מרכזי לפעולות תקיפה על ידי האקרים, יוצרת מספר גדול של סיכוני אבטחה למשתמשים, בין אם על ידי אפליקציות זדוניות או אפילו אובדן המכשיר עצמו עם המידע הרגיש ששמור בו.

"אחד מהקווים המנחים שלנו בפיתוח האפליקציה היה להפוך את אבטחת המכשיר לפשוטה עבור המשתמש" אומר רונן מואס, מנכ"ל ESET ישראל. "ממשק המשתמש החדש, ולמעשה כל תהליך ההתקנה, עוצבו מתוך ההבנה שמשתמשי הסמארטפונים מחפשים הגנה חזקה אך פשוטה לתפעול. האפליקציה החדשה לא דורשת אינטראקיצה גדולה עם המשתמש, לא מאטה את המכשיר, בעוד היא פועלת ברקע ומאפשרת לגולש ליהנות בבטחה מקניות, משחקים והורדת אפליקציות לסמארטפון או לטאבלט שלו".

בין התכונות העיקריות באפליקצית האבטחה ניתן למצוא מנוע לסריקת וירוסים ואפליקציות זדוניות אחרות שמותאמות לסביבת האנדרואיד, לצד מנגנון אנטי גניבה שמאפשר למשתמש להפעיל מרחוק פקודות SMS במקרה שהמכשיר אבד או נגנב כגון: איתור מיקום מכשיר באמצעות GPS, הפעלת סירנה לאיתור המכשיר בטווח הקרוב, נעילת מכשיר מפני שימוש לא רצוי ומנגנון שמונע את הסרת האפליקציה על ידי גורם לא מורשה.

בנוסף לגרסה החינמית, החברה מציעה גם גרסת פרימיום בתשלום שכוללת יכולות מתקדמות יותר, למשל אפשרות לסינון הודעות SMS, הודעות מוקלטות, הודעות ספאם שנשלחו ב-SMS כטקסט או תמונה וסינון שיחות ממקורות לא רצויים.

גרסת הפרמיום כוללת גם מנוע אנטי פישינג שמטרתו להתמודד עם ריבוי מקרי ההונאה באינטרנט באמצעותם גונבים האקרים סיסמאות ופרטי זהות רגישים ממשתמשים. ניתן גם לנעול את המכשיר כאשר מוכנס אליו כרטיסSIM לא מורשה, ובמקרי חירום, ניתן גם לשלוח פקודת SMS שתמחק את כל התמונות, אנשי הקשר וההודעות מהמכשיר.