חיים החמור
חיים החמוריחצ

 תיירות היא לפעמים גם סיפורים. סיפורים מהחיים. עכשיו גם סיפור על חיים אמיתי. חיים החמור שמעתה יש לו גם.. מכנסיים.

בעבר סבל  החמור מהתעללות של ילדים שקשרו אותו בחוט תיל מאחורי חצר ביתם. הוא נמצא והובא לשיקום בספארי ומאז נשאר אצלנו.

במשך תקופה ארוכה עבר שיקום שכלל שיקום פיזי וגם מנטאלי, עד שהפך לידידם הקרוב של המטפלים ואף הפסיק לחשוש מילדים.

בשל ההתעללות שעבר בעבר נוצרו קרחות בחלק התחתון של רגליו (החלק שנקשר בתיל) והתעללות חדשה החלה, הפעם היו אלו הזבובים. הם החלו לעקוץ אותו באזור החשוף, בו אין פרווה,

כתוצאה מהעקיצות אותן הרגיש שם, הוא החל לגרד ופצע את עצמו וכך הגיעו לאזור יותר זבובים ונוצר מצב של מעגל קסמים כואב ומציק. בשנה האחרונה, חיים החמור זכה לקבל גרביים כפולים מסוגים שונים שהוחזקו בעזרת פלסטר רפואי. הבעיה הייתה שמידי יום, המטפלים היו צריכים להחליף את הפלסטרים והסרתם יצרה גירויים נוספים. חיים גם כן נהג להסיר את הפלסטרים שהציקו לו והמשיך להתגרד. כך שכמעט בכל בוקר הוא הסיר את הגרביים ו"נאכל" מהזבובים.

בקה ריבקין ושירה ענבר-דנין, שתי מטפלות בפינת החי, חשבו כיצד ניתן לסייע לו וכך לאחר ארבע שעות תפירה יצרו עבורו מכנסי שלייקס. המכנסיים מורכבים משתי שכבות, שכבה אחת מבד סטרץ' דק ושכבה נוספת מבד מכנסי הדגמ"ח של המטפלים. השכבה הראשונה, נעימה יותר על הגוף אך חדירה לזבובים והשכבה השנייה מונעת מהזבובים לעקוץ. כעת בזכות המכנסיים, לזבובים אין גישה למקום הרגיש ברגליים וחיים יכול להסתובב בפינת החי להנאתו. המטפלים מורחים לו משחות מידי יום מבלי להסיר את המכנסיים וחיים.. לא נראה שלו כך כבר הרבה מאוד זמן. מתברר שמדובר בפיתרון מוצלח ביותר.

  עוד היום יתפרו שירה ובקה מכנסיים גם לרגליים האחוריות. המטפלים מאמינים שתוך זמן קצר הפרווה תוכל לצמוח וחיים יהיה חמור מאושר שזבובים לא יוכלו להטריד.