מצאנו מים
מצאנו מיםעמרי אמסלם

לא לחינם זכתה ראשון לציון בתואר העיר עם ניצול המים הטוב בישראל. העיר חרטה על דגלה להוות דוגמה לערי ישראל ולהוביל את נושא הטיפול במים, המצרך היקר והחשוב ביותר במדינה. ברוח זו ובמטרה להעלות את ייחודה של העיר וחדשנותה יקיים מוזיאון ראשון-לציון פסטיבל יוצא דופן במרחב הפתוח של העיר אשר שם יאיר את הקשר בין הציבור ומורשתה של העיר  לבין הפעילויות בפסטיבל:

גרילה לייטינג- התרחשות חברתית אמנותית מיוחדת במינה: יורי אור מיומנים, חמושים בפנסי ענק צבעוניים יאירו בניינים ברחבי העיר באופן שונה וייחודי. חוויה המעודדת דרך חשיבה אחרת על הדברים המוכרים לנו ביותר.

סדנא מבית מכון ויצמן אשר תציג את כוחם האדיר של המים בדרך יצירתית וחווייתית.

סדנת סירות מוארת- לאורך תעלת המים במדרחוב, הכנת סירות נייר אליהן מחוברות נורות לד יאירו את העיר.

לצד כל אלה, תוכלו למצוא במתחם הפסטיבל הצגות רחוב, תזמורת צעידה, אמני בועות, מיצגים מימיים פנטסטיים, סדנת "מים בכפית", תערוכות, הקרנות וידאו-ארט ואפילו זמרת אופרה. בנוסף – ביקור ומיצג אור-קולי חווייתי  בבאר המושבה ההיסטורית

מוזיאון ראשון לציון הינו מוזיאון ההתיישבות הגדול בארץ. המוזיאון הוא מתחם היסטורי המציג בפני מבקריו את סיפורה של המושבה כמבשרת את ראשית צמיחת סמלי הלאום ותחיית השפה והתרבות העברית וכפורצת הדרך להתיישבות. הפסטיבל יתקיים במתחם המוזיאון הסמוך לבאר ההיסטורית שבה נמצאו המים שחרצו את גורל המושבה לחיים.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 20-23/8/13 ימים ג-ה' בשעות 18:00- 22:00, במתחם הבאר ההיסטורית וברחוב רוטשילד בעיר.   

מרבית פעילויות הפסטיבל בחינם.