לפני כשבועיים ציין ארגון הטרור השיעי של חסן נסראללה את "יום ירושלים העולמי" בדרך תעמולתית, כאשר אנשי החיזבאללה תלו שלט גדול מימדים מול הגבול עם ישראל בכיתוב עברי וערבי "אנחנו באים".

יום ירושלים העולמי מצוין באזור ביוזמת המשטר האיראני מאז המהפכה האיסלאמית של האייתוללה חומייני כשמטרתו הפומבית היא הבעת תמיכה בסוגיה הפלסטינית.

היום תלו כמאה אנשי המועצה הציונית לישראל שלט תשובה הניצב ממש בסמוך לו: "איחרתם ב-3000 שנה. ירושלים בירת הנצח". נוסף לכך לצד הכיתוב בשלט של אנשי החיזבאללה הופיעה תמונה של מסגד אל-אקצא, ובשלט המועצה הציונית מופיעה תמונתו של הכותל ודגל ישראל.

המועצה הציונית לישראל הינה תנועה ציונית ישראלית העוסקת בהעמקת אופייה היהודי ציוני של ישראל, וסוכן שינוי ציוני בחברה הישראלית המהווה זרוע פעולה מרכזי של ההסתדרות הציונית העולמית בישראל. התנועה הוקמה ב- 1970 כדי לחזק את היסודות הציוניים של החברה הישראלית, להגביר את זיקתה לעולם היהודי, לטפח את החינוך היהודי – ציוני והמעורבות החברתית בקרב נוער ומבוגרים.

המועצה נועדה להיות פדרציה של קהילות ציוניות ומסגרת גג משותפת של כל הגורמים הציוניים בישראל. זוהי מסגרת התנדבותית, כלל ישראלית, ציונית ועל מפלגתית, הכוללת בתוכה נציגי ארגונים ומוסדות שונים בישראל, נציגי רשויות מקומיות, תנועות נוער, מוסדות חינוך, ארגוני נשים, ארגונים כלכליים, סופרים ואנשי הגות. זאת, מתוך גישה שהמועצה תשמש מסגרת גג ציונית וכתובת לפעולות חינוך והסברה בישראל.

מנהל המועצה הציונית בישראל, יגאל ברנד, אומר כי "הוטלה על המועצה הציונית לישראל המשימה להחדיר ולשמר את ערכי הציונות והמורשת בישראל ובעולם. מתוך כך החלטנו להיענות לאתגר הגדול של הדור ולחזק את הזהות והקשר הייחודי שיש לעם היהודי עם ארצו ככלל וירושלים בפרט. אנו מאמינים כי עלינו לזעוק ולענות לבאים לכלותנו - הקשר שיש לנו עם ארצנו ובירתנו, ירושלים, לא יפרם לעולם. אנו מאמינים בירושלים מאוחדת, בירתה הנצחית של העם היהודי".