קונים ספרים
קונים ספריםצילום: פלאש 90

סוף החופש הגדול מתחבר להכנות לחגים ואנחנו נרגיש את זה ישירות בכיס. אז מה עושים? מתכננים את צעדינו מראש ובתבונה ודואגים לחינוך הפיננסי של ילדינו.

ראשית, הכנה מוקדמת עם הילדים. אנחנו ב'פעמונים' יודעים מניסיון רב ששיתוף אמיתי של הילדים הוא ערובה לניהול נכון של התקציב המשפחתי. לכן, אל תתפתו למלכודת "לכולם יש ורק לי לא" ובררו היטב למה ילדיכם זקוקים והיצמדו למה שכתוב ברשימתכם.

הסבירו לילד לפני יציאתכם לקניות שאתם קונים רק מה שברשימה והציבו לו גבולות. הגדירו מראש מה הוא יוכל לבחור לאחר ששמעתם את רצונותיו וערכתם במשותף תיעדוף של סדרי העדיפויות. מאידך, חשוב לשים לב שקניתם ציוד מספיק איכותי, כדי שלא תזדקקו לקנות שוב.

בדומה לקנייה בסופר, כך גם חנויות הציוד לבית הספר מלאות במבצעים אטרקטיביים ובפיתויים שונים ומגוונים. הסחי הדעת רבים, אך אם נצמדים לרשימה ולמה שנקבע מראש עם הילדים – אין סיבה לחרוג מהמתוכנן.

הקנייה ללימודים לא צריכה להיות חוויה משפחתית רק משום שהיא נעשית בחופש ויכולה להפיג כמה רגעי שעמום.

לפני שממהרים לקנות, מומלץ לבדוק את מה שנשאר משנה שעברה: ספרים, ביגוד בית ספרי, תיקים, מחברות, עטים, קלסרים וכדומה. לא חייבים לקנות הכול בכל פעם מחדש. כדאי מאוד לבדוק ספרים משנות לימודים קודמות. אפשר למכור אותם בחצי מחיר לבן של השכן או לחבר שגיל ילדו קטן בשנה מגיל ילדכם (עצה זו תלווה אתכם לאורך כל שנות הלימודים, אם היא לא נכונה השנה – ודאי תסייע בהמשך).

הדבר נכון גם להפך: כדאי לבדוק אצל שכן או חבר שיש לו ילד גדול מילדכם אילו ספרים יש לו ומה מצבם. תוכלו להציע לו סכום הוגן תמורת ספרים מיד שנייה, שכן קנייה ומכירת ספרים שלא דרך חנות חוסכת עוד 20 אחוזים מעלות הספרים.

אם נגלה אחריות ונתנהל בצורה מושכלת כבר בתחילת השנה, בהמשכה יהיה לנו קל ופשוט יותר. בהצלחה!

הכותב הוא דובר פעמונים