כיום שמחפשים לרכוש משהו, רובנו פונים קודם למנועי החיפוש באינטרנט על מנת לראות מה מציעות לנו החנויות ובאילו מחירים.

חיפוש ברשת אחר תכשיטי יהלומים וטבעות אירוסין מלמד כי כיום כל תעשיית התכשיטים בארץ ממוקמת בבורסה ליהלומים ובניגוד לשנים עברו, גם לקוחות פרטיים יכולים להגיע ולרכוש טבעות אירוסין ותכשיטים ישירות מהמפעלים.

היתרונות ברורים וגם הלקוחות מצביעים ברגליים והמתחם נראה שוקק חיים ומזכיר את שנות ה-80 העליזות שענף היהלומים היה הגדול ביותר בעולם וקניינים מכל רחבי העולם הגיעו עד לפה בכדי לרכוש יהלומים.

המבחר אדיר וקל נורא ללכת לאיבוד בעולם הנוצץ של היהלומים. פנינו למספר מפעלי יהלומים על מנת לקבל יותר מידע על התהליך האוולוציוני שמתחם הבורסה עובר בשנים האחרונות.

גל, מנהל השיוק של חברת דיימונד פקטורי: ללא ספק בשנים האחרונות אנו רואים עלייה גדולה בכמות הלקוחות הפרטיים שמגיעים לרכוש תכשיטים מאיתנו. אנו מובילים את תחום העיצוב והייצור של אירוסין בארץ ואפילו פתחנו אולם תצוגה עשיר כדי שכולם יוכלו להגיע ולהתרשם מהקולקציות שלנו ולרכוש במקום. פערי המחירים בינינו לבין החנויות הרגילות הם עשרות ואף מאות אחוזים עבור תכשיטים באותה האיכות בדיוק. מה גם שאנו נותנים אחריות מלאה לכל החיים על כל תכשיט שלנו.

מספר דברים שחשוב לשים לב אליהם כשקונים תכשיטי יהלומים:

שלמקום בו אתם רוכשים יש רישיון לסחר ביהלומים ורישיון צורפות המונפקים ממוסדות הבורסה ליהלומים וממשרד התמ"ת. בעלי רישיונות אלו הם היחדים המורשים למכור תכשיטי יהלומים. ישנם אפילו חברי בורסה אשר עובדים ללא רישיונות כך שאסור להתבייש ותדרשו לראות את הרישיון של בעל העסק לפני שתסגרו את העסקה.

תעודה גמולוגית הינה תעודה המעידה על איכותו של היהלום וטיב צבעו וניקיונו ואף יהיה מצויין בה את הערך של התכשיט בשביל מטרות ביטוח. רק לחברה או אדם פרטי אשר הוסמכו כגמולוגים מטעם מכון גמולוגי מוכר מותר להנפיק תעודות מסוג זה.

האחריות על התכשיט היא חשובה מאוד ותדרשו לקבל תעודת אחריות עם הפרטים המלאים של התכשיט שלכם. תכשיטים מתלכלכים ונשרטים עם השנים וזקוקים להברקות. אפילו שינויי מידה לתכשיט הם דבר נפוץ וללא אחריות ייגבו מכם כ-250 שח עבור כל תיקון/שינוי. כל מפעל שמכבד את עצמו מנפיק תעודת אחריות מלאה וללא הגבלת זמן.

החלפות, חשוב בעיקר ברכישה של טבעת אירוסין. לרוב בן הזוג יגיע לרכוש את הטבעת ללא ידיעתה של בת הזוג בכדי לשמור על אלמנט ההפתעה ולא תמיד הבחירה שלו תהיה מוצלחת. חשוב שלבת הזוג תהיה את האופצייה להחליף את התכשיט מפני שלפי החוק במדינת ישראל ניתן להחליף תכשיטים בסך 3,000 שח רק עד יומיים לאחר הרכישה ותכשיטים מעל סכום זה אינם ניתנים להחזרה/החלפה. כל המקומות הגדולים יעניקו לכם עד חודש לבצע החלפה מלאה של הטבעת ללא הוספת תשלום נוספת מצידכם.

איכות היהלום נקבעת לפי מספר פרמטרים עיקריים. ככל שהיהלום שקוף יותר, כך גם ערכו יהיה גבוה יותר. ככל שהיהלום גדול יותר כך בהתאם גם מחירו יהיה גבוה יותר. ככל שחיתוך היהלום יהיה איכותי יותר בהתאם לנוסחאות הפיזיקלים כך תשלמו עבורו יותר וככל שמספר החלקיקים הקריסטלים שביהלום יהיו קטנים יותר, ערכו של יהלום כזה יהיה גבוה יותר.

לסיכום, אין ספק שמדובר בבשורה צרכנית מרעננת אשר תואמת את הלך הרוח ברחוב שלאחר המחאה החברתית. לקוחות מעוניינים לקבל את העסקה הטובה ביותר תמורת כספם מבלי לוותר על איכות השירות ואיכות המוצר. כיום גם יהלומים נהיו נגישים לכל אדם ולכל כיס.

מתחם הבורסה ליהלומים נמצא ברמת גן (רחוב אבא הלל – דרך מנחם בגין)

באדיבות חברת דיימונדפקטורי.