גרסה מותאמת חלונות 8 תושק בדצמבר. פיירפוקס
גרסה מותאמת חלונות 8 תושק בדצמבר. פיירפוקססמל הדפדפן

גרסת Firefox מותאמת לחלונות 8 תושק ב-10 בדצמבר. כך עולה מדיונים שנערכו בסוף השבוע בארגון מוזילה שאחראי לדפדפן הקוד הפתוח הפופולארי.

בכך יצטרף, באיחור רב, Firefox ל-Internet Explorer ול-Chrome שכבר מציעים ממשק מתאים למגע.

השילוב של הממשק המותאם לחלונות 8 יגיע כחודשיים לאחר העדכון הצפוי לחלונות 8.1, והוא ישלב בתוכו את האלמנטים המוכרים ממשחק האריחים של חלונות.



הממשק המותאם לחלונות 8 ישולב בגרסה 26 של הדפדפן. גרסה זו אמורה, כאמור, להיות מושקת ב-10 בדצמבר באופן כללי. למעשה, עוד לפני כן ניתן יהיה לבחון דרך ערוץ ה-Aurora, שהוא מעין ערוץ הסקירה המוקדמת של הדפדפן, ומאוחר יותר בערוץ הבטא. גרסת ה-Aurora אמורה להיות מושקת ב-26 בספטמבר, ואילו גרסת הבטא ב-28 באוקטובר.

קצת קשה להסביר את האיחור הרב בהשקת גרסה מותאמת לחלונות 8, שמכונה עדיין Firefox Metro בידי אנשי מוזילה, בעיקר לאור כך שהעבודה עליו התחילה כבר במרץ 2012, כשחלונות 8 עוד הייתה בגרסת הסקירה המוקדמת. ייתכן ובארגון החליטו להתמקד בסביבת האנדרואיד?



כך או כך, מי שרוצה להתנסות כבר בממשק החדש, אם יש לו מחשב עם מסך מגע וחלונות 8, יכול להוריד את גרסת ה-Nightly המאוד לא יציבה והמאוד ניסיונית של הדפדפן מכאן (רק באנגלית, גרסה 26.0a1). מי שזקוק להוראות, יכול למצוא אותן כאן.