שמעון פרס הבוקר
שמעון פרס הבוקרצילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה שמעון פרס ושרת הבריאות יעל גרמן ערכו הבוקר ביקור מיוחד בתחנת טיפת חלב בירושלים על רקע מבצע "שתי טיפות" שנועד למנוע את הפצת מחלת הפוליו.

הנשיא נענה בחיוב לפנייתה של שרת הבריאות לסייע ולקדם את המודעות לחשיבות החיסון.

במהלך הביקור חשף  הנשיא סיפור אישי  על התמודדות משפחתו עם נגיף הפוליו שתקף את בנו בהיותו פעוט וסיפר "אחד מילדיי היה קורבן למחלת הפוליו כשהיה בן 8 חודשים. רעייתי סוניה ואני עמדנו לצד מיטתו כשהוא קודח מחום ורועד מכאב במשך שלושה ימים ושלושה לילות. היינו מודאגים וחסרי ישע. במשך שנה וחצי לאחר מכן היה בני משותק בכל פלג גופו התחתון. למזלנו- לאחר חודשים רבים של שיקום הוא חזר לאיתנו והיום הוא בריא ושלם. אני לא מאחל לאף אחד חוויה כזו, זהו הניסיון האכזרי ביותר שעברתי כאב. אני קורא היום לאימהות ולאבות בישראל- מנעו את הסבל הזה מילדיכם- זה בכוחכם!"

הנשיא המשיך בדבריו ובתמיכתו בחיסון ואמר "הרופאים בישראל הם מהטובים בעולם, ההורים יכולים לסמוך עליהם במאת האחוזים. בישראל שיעור תמותת התינוקות הוא מהנמוכים בעולם- אין לזה הסבר אחר מלבד העובדה שהרופאים במדינה הם הטובים ביותר. אני קורא להורים בישראל- הרופאים לא רואים לנגד עיניהם דבר מלבד טובת ילדיכם. הקשיבו להם ועשו כמצוותם, אני מבטיח לכם שזו העצה המקצועית האנושית והאחראית ביותר שתקבלו. אני מצטרף לקריאתה של שרת הבריאות- צריך לחסן את הילדים ולעשות זאת במהרה בכדי למנוע את התפשטות הנגיף".

הנשיא קיבל סקירה מדויקת משרת הבריאות על היקפי הפעילות של תחנות טיפת החלב ברחבי הארץ, על כמות המתחסנים ועל הקשר עם האזרחים בתחום ההסברתי, "תודה לך כבוד הנשיא שנרתמת למבצע החשוב הזה. התחלנו את המבצע ב-5/8 באזור הדרום. בהמשך זיהינו שרידים של הנגיף מתפשטים צפונה והחלטנו לצאת למבצע. בדרום התחסנו כבר 60% מהילדים . ברחבי המדינה התחסנו כ-128 אלף ילדים בשלושה ימים. תושבי ישראל מצביעים ברגליים ומבינים את חשיבות הנושא. אני קוראת מעל במה זו לכל אם ואב בישראל- עזרו לנו לסיים את המבצע בבטחה והביאו את ילדיכם לחיסון בטיפות החלב".

לשאלת כתבים אודות התפשטות המחלה, עדכנה שרת הבריאות כי בבדיקות שנערכו במדינות שכנות לישראל כולל ברשות הפלסטינית לא נמצא נגיף הפוליו וישראל מהווה מעין אי מבודד שבתוכו מתפרץ הנגיף  ומתפשט ועל כן נדרש מאמץ מרוכז מכל אזרחי המדינה למגר את הנגיף ואת מחלת הפוליו שהיא מחלה קשה ביותר.