חוזר לעבודה. נתניהו
חוזר לעבודה. נתניהוצילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יביא לאישור הממשלה את החלטתו למנות לתפקיד היועץ לביטחון לאומי ויו"ר המטה לביטחון לאומי את יוסי כהן, סגן ראש המוסד וממלא מקומו של ראש המוסד תמיר פרדו.

כהן, חתן פרס ביטחון ישראל, בן 52, יליד ירושלים נשוי ואב לארבעה ילדים. לכהן ניסיון של 30 שנות שירות בתפקידי שטח מבצעיים ומודיעיניים ובתפקידי מטה ניהוליים. בשנתיים האחרונות כיהן כהן כסגן וממלא מקום ראש המוסד. במגוון תפקידיו השונים במוסד צבר יוסי כהן ידע רב בניהול מערכות גדולות ובזירה הבינלאומית, וניסיון עשיר עם המערכת הביטחונית והמדינית בישראל.

אישורו יובא בפני הממשלה ביום ראשון הקרוב אחרי שוועדת המינויים של נציבות שרות המדינה בראשות נציב שירות המדינה משה דיין אישרה את מינויו לתפקיד.  בהתאם ללוח הזמנים שנקבע בין ראש הממשלה ליעקב עמידרור עם כניסתו לתפקיד לפני כשנתיים וחצי, ייכנס כהן לתפקידו בחודשים הקרובים אחרי שיחל בשבועות הקרובים בחפיפה עם היועץ לביטחון לאומי ויו״ר המטה לביטחון לאומי אלוף (מיל׳) יעקב עמידרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "יוסי כהן הוא בעל רקע וכישורים מיוחדים העושים אותו הראוי ביותר לתפקיד החשוב הזה. כהן שירת את מדינת ישראל בהצלחה רבה בשלושת העשורים האחרונים בתפקידי השטח והמטה אותם מילא במוסד. הוא מכיר היטב נושאי ביטחון ונושאים בינלאומיים חשובים. בשבועות הקרובים ימשיך למלא את התפקיד יעקב עמידרור, שממלא בהצלחה רבה את תפקידו בשנתיים וחצי האחרונות. עוד אכביר במילים על פועלו ועשייתו לביטחונה של מדינת ישראל אבל גם בהזדמנות הזאת אני מבקש להודות לו בשם אזרחי ישראל על העשייה הרבה להמשך ביצורה של מדינת ישראל. גם בעתיד נמשיך להסתייע בניסיונו וכישרונותיו הרבים כדי שימשיך לתרום לביטחונה ועתידה של מדינת ישראל".