אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90
 
בעוד כל גרפיטי החשוד כ'תג מחיר' זוכה לכותרות ענק בתקשורת הישראלית הרי שיש כתובות גרפיטי שזוכות להתעלמות גורפת. דוגמא אחת לכך היא צלבי הקרס שרוססו בפתח בית הכנסת במגדל העמק.


ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם גבאי בית הכנסת המרכזי ליוצאי אירופה במגדל העמק, מאיר, מיר'ל, חיים, שסיפר על האירוע אליו נחשף ביום שישי האחרון כשהגיע לפתוח את בית הכנסת לקראת תפילת מנחה של ערב שבת.



כשהגיע מיר'ל אל בית הכנסת ראה על חמישה מעמודי השיש שבכניסה לבית הכנסת צלבי קרס שרוססו על ידי אלמונים. בשל קדושת השבת לא יכול היה למחוק את הצלבים והכתובת נשארה עד ליום ראשון בבוקר. במהלך השבת כולה נותרו הצלבים לעיני המתפללים במקום.



במוצאי שבת הגיע מיר'ל לתחנת המשטרה והגיש תלונה. ניידת הגיעה למקום ולדבריו גם השוטרים הבדואים שהיו בה הביעו זעזוע מהמראה. צוות של מז"פ הגיע גם הוא כדי לקחת מהמקום טביעות אצבעות ולאפשר פתיחה בחקירה. למחרת שיגר סגן ראש העיר צוות לנקות את המקום.

מיר'ל עצמו, יהודי מבוגר עולה מרומניה, אינו מסוגל לשער מי יכול היה לעולל את המעשה. "אני לא יכול לחשוב על אף אחד. אין לנו סכסוכים עם אף אחד", הוא אומר ומוסיף כי אם היה תופס את מבצע המעשה "הייתי כבר עצור. הייתי גומר אותו...".

כעת, לאחר שהמקום נוקה חושש מיר'ל מאירועים דומים בעתיד אך הוא גם מודע היטב להיעדר כוח אדם של המשטרה והוא מבטיח לערוך סיורים עצמאיים כדי למנוע התנכלות דומה בעתיד. "אני אעשה את הסיורים לבד. מצלמות אנחנו לא יכולים לקנות. זה יקר מדי", הוא אומר.

בדבריו ציין מיר'ל כי לא צילם את הצלבים שכן גילה את המראה סמוך לכניסת השבת, אך חוקרי המשטרה תיעדו את הזירה לפני שנוקתה על ידי צוותו של סגן ראש העיר.