אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

הממשלה הבדלנית של קוויבק, בראשות פאולין מרוואה ממפלגת הגוש של קוויבק, מתכוונת לחזק עוד יותר את העיקרון ההפרדה בין דת למדינה. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

סוכנות הידיעות QMI דיווחה השבוע, כי ממשלת קוויבק מתכוונת לתקן את אמנת הזכויות והחירויות של הפרובינציה ולאסור על הצגת סמלים דתיים במוסדות ממלכתיים, כגון משרדי הממשלה, מעונות ילדים, בתי ספר ציבוריים, בתי חולים ומרפאות.

המשמעות של צעד זה אם יתממש הינו שיהודים דתיים יאלצו להסיר את הכיפה לפני כניסתם למוסדות ממלכתיים, וכך גם נוצרים שעל צווארם שרשרת ובה צלב, מוסלמיות (ויהודיות) הלובשות כיסוי ראש דתי וסיקים החובשים את הטורבאן. 

על פי הדיווח, מספר מוסדות עשויים לקבל פטור זמני, ובהם בית החולים היהודי במונטריאול ומספר מוסדות חינוך.

מנהיג המפלגה הליברלית שבאופוזיציה, פיליפ קוליאר, כינה את המהלך המוצע "בלון ניסיון" של רה"מ מרוואה, שנועד להסיט את דעת הקהל מבעיותיה הכלכליות של הפרובינציה. 

פאולין מרוואה עומדת בראש ממשלת מיעוט, שכן למפלגתה רק 54 מתוך 125 המושבים בבית הנבחרים, והיא זקוקה לתמיכת האופוזיציה כדי לתקן את אמנת הזכויות והחירויות.

הלובי המוסלמי בקנדה (NCCM) מביע התנגדות לרעיון זה, בטענה שהממשלה המחויבת לשמור על עיקרון השיוויון אינה יכולה לכפות על נשים את לבושן.