סכסוך עבודה. רן ארז
סכסוך עבודה. רן ארזפלאש 90

יושב ראש ארגון המורים, רן ארז הודיע היום כי הסכסוך בנושא בתי הספר השש שנתיים רחוק מסיום.

ארז ציין כי על אף הניסיונות מצד משרד החינוך והסתדרות המורים להרגיע את מורי חטיבות הביניים בבתי הספר האלה המתנגדים להחלת אופק חדש לקראת פתיחת שנת הלימודים - הבעיה עמוקה יותר ותיפתר רק כאשר משרד החינוך יחל בדיונים מול ארגוני המורים על החלת רפורמה מוסכמת בחטיבות הביניים.

"שר החינוך מדבר איתנו ומשתף אותנו במגבלותיו בשל הסכמים עליהם חתמו קודמיו בתפקיד אך גם הוא מבין שעם פתיחת הסכם אופק חדש לדיון באחד בספטמבר לא יהיה מנוס מלהקשיב לעשרות אלפי מורי חטיבות ביניים ולייצר עבורם רפורמה שתחזיר את החינוך העל יסודי לרצף הגיוני".

ארז ציין כי הדיון המשפטי בעניין נמשך זמן רב מדי וכי בשבועות הקרובים תקבל הנהלת ארגון המורים החלטות בנוגע לצעדים שינקטו בעניין.

כזכור, התכנית, שנחתמה בשנת 2008 בין משרד החינוך להסתדרות המורים, מיושמת בהדרגה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובשנת הלימודים הבאה, כאמור, גם בכל חטיבות הביניים. לעומתה, רפורמת "עוז לתמורה", שנחתמה עם ארגון המורים ב-2011, מתייחסת לבתי הספר התיכוניים בלבד.


על כן, בבתי הספר השש שנתיים, שמכילים גם חטיבות ביניים וגם כיתות תיכון, מתעוררת בעיה כיוון שהמורים יאולצו לעבוד על פי שני הסכמי שכר שונים, מה שעלול להביא לפיצול בפועל של בתי הספר הללו.