אבו מאזן
אבו מאזןרויטרס

חברי הכנסת של מפלגת מרצ נפגשו ביום חמישי (22 באוגוסט) ברמאללה עם אבו מאזן. בסיום הפגישה פרסמה מרצ הודעה רשמית, בה צוטטו דבריו של אבו מאזן, ולפיהם הוא לא תהיינה לפסטינים כל תביעות בשטח הריבוני של ישראל.

על פי נוסח הודעת מרצ אבו מאזן אמר את הדברים הבאים: "יש לכם התחייבות גם מהעם הפלסטיני וגם מההנהגה, שאם יוצע לנו הסכם הוגן- נחתום על הסכם שלום, שישים קץ לסכסוך ולדרישות עתידיות מצד הפלסטינים. לא נדרוש בעתיד לחזור ליפו, עכו או חיפה. אני ערב לכך. הסכם שלום עם ישראל יהיה הסכם סופי ומחייב".

היום (ראשון) עמד אבו מאזן בראש ישיבה של הוועדה המרכזית של תנועת פתח, ובסיומה נביל אבו רודיינה, הדובר הרשמי של פתח וחבר הוועדה המרכזית, כי "המטרה המרכזית של המו"מ עם ישראל היא להקים מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' שבירתה אל-קודס, ושיבת הפליטים בהתאם להחלטות המוסדות הלגיטימיים הבינלאומיים ויוזמת השלום הערבית".

לדבריו, "כל הסוגיות הקשורות להסדר הקבע מונחות על שולחן המו"מ במסגרת  הזמן של תשעה חודשים הוסכם עם הממשל האמריקני", וכי ההתנחלות מהווה מכשול בפני הגעה לשלום צודק והמתבסס על זכויות העם הפלסטיני שלא ניתן לבטלן, על החלטות המוסדות הבינלאומיים הלגיטימיים וההסכמים שנחתמו".