בית ספר
בית ספרפלאש 90

ועדת החינוך של הכנסת אישרה הבוקר (שני) את רשימת היישובים, אשר נקבעו על ידי שר החינוך, במסגרת הרחבת צו חינוך חובה.

לקראת שנת הלימודים הקרובה, תשע"ד, מרחיב  שר החינוך, הרב שי פירון,  את צו חוק חינוך חובה, אשר מחיל את חובת הלימוד גם על תלמידי כיתות י"א ו- י"ב. בהתאם לזאת, יחול הצו על עוד 84 יישובים חדשים.

יישובים אלה מתווספים לעוד 92 יישובים בהם חל חינוך חובה, מאז תש"ע. החל משנת הלימודים הקרובה יפעלו, בסך הכל 176 יישובים במתכונת הצו, שהם מהווים כ- 75% מבתי הספר העל יסודיים שנכנסו אל הצו.

בתי ספר שביישובי הצו לא יוכלו  להנשיר תלמידים אלא יחוייבו למצוא לתלמיד מסגרת חינוכית שתאפשר לו לסיים שתיים עשרה שנות לימוד.

משרד החינוך מוביל מדיניות המונעת הנשרת תלמידים, ובתוך כך הוא נותן מגוון של מענים לאוכלוסיית הלומדים בעל יסודי. בעניין זה יצויין, כי שר החינוך, הרב פירון הצהיר זה מכבר, כי בכוונתו להשיב למערכת את החינוך המקצועי-טכנולוגי, כדי לגוון את המענים החינוכיים, שכן המסגרות הקיימות אינן מספקות כיום מענה למספר רב של תלמידים. בהתאם לזאת, נערך המשרד לפתוח בשנת הלימודים הקרובה,  6 בתי ספר מקצועיים. 

הודות למדיניות המשרד, מצביע דוח ה-Education at a glance על שיעור לומדים גבוה במערכת החינוך הישראלית.  מהדוח עולה, כי שיעור הלומדים מקרב כלל האוכלוסייה בישראל גבוה משיעורם במדינות  הOECD - (מקום שני בקרב מדינות ה- OECD. 29.7% בישראל לעומת 22% במדינות ה- OECD).

במשרד מציינים, כי הרחבת המענים החינוכיים לתלמידים בעל יסודי יתרום לשיעור גבוה של תלמידים, אשר יסיים שתיים עשרה שנות לימוד.

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, הציגה בוועדת החינוך של הכנסת את הצו המעודכן לשנת הלימודים תשע"ד הכולל את היישובים החדשים.