שלום כיתה א בית ספר
שלום כיתה א בית ספרצילום: פלאש 90

מאות אלפי תלמידי מערכת החינוך יחזרו מחר (שני) לבתי הספר ויפתחו את שנת הלימודים התשע"ד.

במד"א ערוכים לשובם של התלמידים לבתי הספר ולגני הילדים, ועל כן הורה מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, לגלות עירנות יתר ולהיות ערוכים לענות על כל צורך רפואי שעלול להתעורר, ואף תדרכו את הצוותים להעניק תשומת לב מיוחדת לנהיגת אמבולנסים בקרב מוסדות חינוך ומעברי חציה.

עם החזרה לספסל הלימודים, מחדדים במד"א הנחיות בטיחות לתלמידים, להורים ולאנשי מערכת החינוך:

  • נהגי הסעות והורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר ולגנים מתבקשים לוודא כי אף ילד לא נרדם ברכב, לוודא כי הילדים חגורים וכי הם ישובים בכיסאות בטיחות המתאימים לגילם.
  • הורים מתבקשים לצייד את הילדים במזון ובשתייה מספיקים למהלך ימי הלימודים בכלל ובפרט בתקופה הקרובה, בה הקיץ עודו בעיצומו.
  • נהגים ברחבי הארץ מתבקשים לנהוג בזהירות יתרה ולשים לב לילדים בקרבת הכבישים. שימו לב כי ילדים רבים אינם רואים את רכבכם מתקרב וכי גובהם הנמוך אינו מאפשר להם ראות טובה מספיק. בנוסף, שימו לב שלא לעקוף במהירות אוטובוסים והסעות תלמידים העוצרים לצד הכביש ומורידים ילדים.
  • הורים - תרגלו עם ילדיכם את הדרך לבית הספר וממנו, וכן וודאו כי הוא יודע לחצות כבישים ומקומות הומי אדם בעצמו. זכרו, ילד עד גיל תשע זקוק לליווי מבוגר בדרכו לבית הספר וממנו.
  • במד"א מבקשים מהורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר, להוריד את הילדים בתחנות המתאימות לכך ולוודא כי הם חוצים את הכבישים בביטחה ובמעברי החציה בלבד. 
  • נתקלתם בתאונה? חייגו מיידית למוקד החירום של מד"א בטלפון חירום 101 והישמעו להנחיות הפאראמדיקים והחובשים במוקד.

מנכ״ל מד״א, רמ״ג אלי בין, אמר כי "כוחות מד"א נמצאים בכוננות הן ביומם הראשון של התלמידים בבתי הספר ובגני הילדים והן לאורך כל השנה. על מנת לאפשר פתיחה בטוחה ככל הניתן של שנת הלימודים אני פונה לציבור הנהגים לגלות עירנות מוגברת לילדים בכבישים ועל מנת שלא לשכוח ילדים ופעוטות ברכב אני קורא לציבור ההורים ולנהגי הסעות התלמידים לסרוק את הרכב ולוודא כי לא נשכח אף ילד ברכב. בשמי ובשם ארגון מד"א אני מאחל לכל התלמידים שנת לימודים בטוחה, פוריה ומוצלחת".