להתחסן עכשיו. בלומנטל
להתחסן עכשיו. בלומנטלצילום: שלמה שוהם

סגן ראש העיר חיפה, שי בלומנטל (הבית היהודי), המשמש יו"ר ועדת הבריאות העירונית, מגלה כי עד כה חוסנו בחיפה נגד הפוליו רק 17% מאוכלוסיית היעד של הילדים.

נתוני משרד הבריאות הוצגו בפני בלומנטל, שאמר כי "מוקדם עדיין לדעת מה הסיבה לכך שבחיפה קיים שיעור כה נמוך של הורים המתייצבים בנקודות החיסון. מהנתונים עולה כי התופעה בולטת במיוחד ברכס הכרמל ובקרב משפחות חרדיות.

"לשם השוואה, במחוז צפון מגיע עד כה מספר המחוסנים באוכלוסיית היעד ל-40%. בדרום, שם החלה הבעייה, הגיע מספר המתחסנים ל-80%. במחוז חיפה עד חדרה – 30%", אמר בלומנטל.

סגן ראש העיר חיפה מזכיר לתושבים כי ניתן להתייצב בתחנות טיפות חלב מבלי להזמין תור מראש." בעצה אחת עם ראש העיר, אנו בוחנים אפשרות להרחיב את ההסברה בחיפה. בתקופה הזו, עבור כלל האוכלוסייה, חשוב להפנים את החשיבות של שמירת היגיינה, אפילו בפעולות פשוטות כמו שטיפת ידיים. הנחיות ברוח זו כבר הועברו לבתי הספר.

"משרד הבריאות מדגיש כי ארגון הבריאות העולמי, המרכז לבקרת מחלות, ראשי איגודי רופאים בישראל והמומחים, תומכים כולם במתן החיסון החי מוחלש לילדים עד גיל תשע. מדגימות צואה שנאספו עד כה בישראל, אותרו 42 נשאי פוליו בארץ, מהם 40 ילדים עד גיל 10, שכולם חוסנו רק בחיסון המומת, אך לא בחיסון החי-מוחלש", כך בלומנטל.