ערכות מגן
ערכות מגןפלאש 90

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, שיגר היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בו התריע כי ראשי הרשויות ברחבי הארץ אינם ערוכים למצב משום שלא קיבלו כל הנחיות מצד גורמים ממשלתיים.

"ראשי רשויות מתעדכנים רק באמצעי התקשורת על המצב הביטחוני" הוא פירט במכתבו. "לא נוכל לתת מענה ראוי לתושבים מבלי לקחת חלק בדיונים האמורים בנושא ומבלי לקבל תדרוך מפורט מטעם הממשלה". עוד הוסיף, כי חובה שנציג השלטון המקומי יהיה שותף לכל המהלכים בנושא ביטחון העורף, "כפי שהנך יודע במקרה של התקפת טילים, אנו הופכים להיות החזית, על כל המשמעויות הנובעות מכך".

בתוך כך, החליט חבר התנועה החברתית "אשדוד אחת", עו"ד שמואל מישוק, לפנות אל המוקד העירוני על מנת לברר היכן ומתי יוכל להחליף את ערכות המגן עבור משפחתו וילדיו, אולם הופתע לגלות כי אין תחנה פעילה בתחומי העיר, וכי עליו לנסוע עד תל אביב כדי לעשות זאת.

בסטטוס שהעלה בדף הפייסבוק שלו, כתב עו"ד מישוק: "נדהמתי לגלות שבעיר החמישית בגודלה בארץ אין אפילו שלוחה פתוחה של פיקוד העורף לחלוקת ערכות מגן! בכדי לרענן את ערכות המגן של ילדי הופניתי על ידי פיקוד העורף לנסוע לתל אביב! זה הגיוני? איפה העירייה? איפה האחריות? ואיפה בדיוק השירות לתושב?".

בסיום דבריו, קרא עו"ד מישוק לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, "לגלות אחריות ציבורית ולפתוח באופן מידי עמדה לחלוקת ערכות מגן בתחומי העיר".