הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, נפגש עם הרבנים והקייסים האתיופיים בישראל.

במהלך הפגישה, שיבח הרב הראשי של יהודי אתיופיה, הרב יוסף האדנה, את הקשר החם שיש בין הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א לבין הקהילה האתיופית בישראל מזה שנים, גם בעת תפקידו כרב העיר מודיעין.

הרב האדנה ציין כי מי שהיה הראשון לבצע מהפכה בנושאי רישום הנישואים לבני העדה האתיופית היה אביו של הרב הראשי לישראל הנוכחי - הרב ישראל מאיר לאו כאשר כיהן כרב הראשי לישראל.

הרב האדנה אמר לרב הראשי הרב דוד לאו כי הרבנים והקייסים מהעדה האתיופית יעמדו לימינו ולימין הרבנות הראשית בכל נושא שיבקש לפעול בו על מנת לסייע לכלל הציבור, ולבני הקהילה האתיופית בישראל.

הרב לאו אמר כי מזה שנים שהוא מרגיש קרוב וידיד של הרב האדנה ושל יוצאי אתיופיה בישראל, "העובדה שאנחנו כאן בירושלים עיר הקודש, יהודים מפולין ומליטא, מרוסיה ומאתיופיה, מעידה על העם שלנו, אחדותו ועל העובדה שיהודים מכל העולם בוחרים להגיע לישראל כי חשים חלק בלתי נפרד מהעם היהודי, ורוצים להיות קרובים האחד אל השני גם אם יש מרחק כזה או אחר בין העדות השונות".

הרב לאו הוסיף, "חשוב שתדעו כי יש לכם ידיד בבית הרבנות הראשית ואני אעמוד לימינכם בכל נושא ועניין", במהלך המפגש הציע הרב הראשי הרב דוד לאו הצעות לשינויים בנושא רישום הנישואים על מנת להקל על בני העדה האתיופית, ואמר כי מאז כניסתו לתפקיד עבר על כל הנהלים והכללים הנוגעים לכל קהילה ובעיקר על העולים החדשים והצהיר כי יבצע שינויים לטובת עולי אתיופיה, אך לא יעשה זאת ללא התייעצות והסכמה עמם.

בתום המפגש סוכם כי הרב הראשי לישראל ייפגש לישיבת המשך עם הרבנים והקייסים כדי להגיע לפתרונות ולהצעות כיצד להקל על הבירוקרטיה, ולסייע לעולי אתיופיה בישראל.