'חסדי עירית'
'חסדי עירית'באדיבות הקרן

פירות וירקות, יין, שמן, קפה, סוכר, מלח, קמח, עוגיות ומגוון נוסף של מצרכי יסוד – זו רשימה חלקית בלבד המרכיבה את סל המזון, אותו מחלקת עמותת 'חסדי עירית' של מכללת גבעת ושינגטון, למאות משפחות נזקקות – לקראת ראש השנה.

"מדי שבוע מחולקים מאות סלי מזון המכילים בעיקר פירות וירקות למאות משפחות ברחבי הערים הגדולות: החל מאשדוד, דרך חדרה ורחובות וכלה בגדרה והיישובים שבאזור" – מסביר יניב חמדני, מנהל העמותה, ומתאר קצרות את הרקע להקמתה: "לפני 16 שנה למדה במכללת וושינגטון, תלמידה בשם עירית דרובינר, סטודנטית לחינוך גופני. בשנה הראשונה ללימודיה נהרגה עירית ז"ל בתאונת דרכים. חבריה ללימודים, ביקשו להנציח את זכרה והקימו את עמותת 'חסדי עירית' המסייעת למשפחות נזקקות".

"התחלנו את הפעילות עם סיוע ל-3 משפחות, ואילו כיום אנו נמצאים במספר שיא של כ-300 משפחות המקבלות מדי שבוע סיוע בסל-מזון איכותי.  הביקוש להצטרפות מצד משפחות נזקקות נוספות, הינו רב – אך המשאבים מוגבלים, שכן אנו מתבססים על תרומות פרטיות בלבד, מאנשים טובים שליבם רחב".

ברבות השנים, התפתחה העמותה למגוון תחומים נוספים, שכולם עוסקים בסיוע וגמ"ח. "אנו משאילים ציוד, פריטים וריהוט לשמחות ולהבדיל לבית-אבלים" – מסביר חמדני. "מדובר בכל הציוד הדרוש: החל משולחנות וכסאות, דרך פלטות, מיחם ומאווררים, וכלה בתפילין ומזוזות".

כמו בכל חג, לקראת ראש השנה - מגדילה העמותה את התמיכה למשפחות הנזקקות, באמצעות סל מוצרי יסוד המצטרף לסל הבסיסי. הסל החגיגי כולל בקבוקי יין ושמן, מארזי קמח, מלח וסוכר, עוגות ועוגיות ומגון רחב של מוצרים בסיסיים. עלות התמיכה הכוללת לראש השנה בלבד, מגיעה לכדי 200,000 שקלים!

"אנו נעים ב-40 קווי חלוקה המופעלים כמובן בידי מתנדבים, כמו כל יתר הפעילות שלנו" – מדגיש חמדני. "בכלל, חשוב לי לציין כי כל פעילות העמותה מתנהלת בהתנדבות מלאה נטו. בפועל, כל שקל שנתרם לעמותה, נזקף במאת האחוזים לצדקה ולתמיכה במשפחות.

"מרגש לראות את רוח ההתנדבות" – מסכם מנהל העמותה. "ניתן לראות ילדים בני 3-4 לצד קשישות בנות 60-70, וכל טווח הגילאים שבתווך – כולל מתנדבות רבות בנות המדרשה והאולפנה של מכללת וושינגטון. המשימה אותה אנו מקיימים כבר 16 שנה ברציפות, הינה מורכבת ומאתגרת, אך הסיפוק והידיעה כי כל משפחה ממתינה לשתי הדפיקות בדלת, המבשרות על הגעת הארגז השבועי – מעניקה לנו כח כל שבוע מחדש. אנו זקוקים לעזרתכם, כיד לייצב את הפעילות ולאפשר הרחבתה גם למשפחות הקיימות והן למשפחות נוספות הנזקקות ומתחננות להיכנס למעגל הנתמכים".

"הנהלת גבעת ושינגטון גאה בבוגריה ובתלמידיה", אמר מנהל קריית החינוך, יקי סעדה, "גם אחרי 16 שנה ממשיכים במפעל מיוחד להנצחת זכרה של חברה לספסל הלימודים גם אם הדבר דורש השקעה וזמן אשריך ישראל – גבעת ושינגטון. שנה טובה ומבורכת לכל המתנדבים ולכל בית ישראל".