הממשלה אישרה
הממשלה אישרהצילום: פלאש 90
הממשלה החליטה שלא להגדיר את ההחלטה על הגדלת מכסת היתרי העבודה לפלסטינים בתחומי ישראל כמחווה נוספת לרגל המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.
 
ההחלטה להסיר את הקישור בין הגדלת מכסת ההיתרים ובין המו"מ המדיני התקבלה בעקבות דרישת שרי הבית היהודי, אשר הבהירו כי הם אינם מתנגדים לעצם ההחלטה.
 
שר הכלכלה נפתלי בנט ציין בישיבה, כי "אני מכיר הרבה גישות שרק רוצות 'להיפטר' מהפלסטינים, שמי שמוביל אותה זהו דווקא המחנה שאיני נמנה עליו, אבל אני מאמין בשלום בין אנשים ולא בשלום של קוקטיילים באוסלו. מבחינתי לתת להם היתרי עבודה ולתת להם פרנסה ביחס של פי שלוש ממה שהם היו מקבלים בגדה - זה לא מחווה, זאת הגשמה של השלום הכלכלי שאני מאמין בו וחותר אליו".

"אני כמובן מתנגד לכך שזה מוצג כמחווה למו"מ, אדרוש להסיר זאת, אבל המהות חשובה ולכן אני חושב שנכון לנהוג באחריות ולהבדיל בין התהליך המדיני לבין המטרה של כולנו- חיים כלכליים משותפים שהם יובילו בסופו של דבר לניהול הסכסוך עם הפלסטינים", הוסיף בנט.

"לדבריו, דווקא מי שמתנגד למדינה פלסטינית צריך לשאוף לשיפור מצבם הכלכלי של הפלסטינים, מבחינתי אפשר בצורה מדודה לאפשר עוד אישורי עבודה בצורה אחראית ועל פי צורכי המשק".
 
השר אורי אריאל אמר בישיבה, כי "אני מצפה ממשלת ישראל לקבל החלטות המסייעות לכלכלת ישראל ולא למצב רוחו של אבו מאזן. כשזה עוד מוביל חרמות כלכליות על מדינת ישראל. לא יעלה על הדעת שיציפו את ישראל בעוד אלפי עובדים פלסטינים כאשר גם את המכסה הקיימת לא מנצלים, והכל רק כדי למצוא חן בעיני הפלסטינים והאמריקאים לקידום המו"מ שלא מוביל לכלום".

שרת המשפטים לבני התנגדה בישיבה להפרדה בין ההחלטה על הגדלת מספר ההיתרים ובין המו"מ, אולם ראש הממשלה נתניהו הכריע בעד ההפרדה בין הנושאים וכל השרים תמכו בהחלטה.