ריכוז חרדי
ריכוז חרדיפלאש90

לרגל החגים, יצאה משטרת ישראל בהודעה מיוחדת בה היא מזהירה מפני מכת גניבות רכוש, במרחב הציבורי והפרטי, ובמיוחד בריכוזי האוכלוסיה החרדית.

בהודעתה קוראת המשטרה לציבור הרחב, לגלות ערנות מירבית מפני אנשים חשודים וגורמים מפוקפקים, בשל מקרים רבים בהם נגנבו רכוש יקר ערך מבתים פרטיים או במקומות הומי אדם, כבתי כנסיות מרכזיים, מקוואות, אולמות ומרכזי התכנסות גדולים המשמשים את הציבור החרדי, בתקופת חגי תשרי.

במשטרה מדגישים, כי אין בידיהם מידע מבוסס ומוצק על חשודים שמנצלים התאספויות בציבור כדי לבצע גניבות רכוש, כסף ויקרי ערך השייכים לאנשים פרטיים, אלא באופן כללי מבקשת מהציבור לגלות ערנות, ובמיוחד בבתים פרטיים, שרבים מהם מושכרים לאורחים מחוץ לערים השונות, וגורמים מפוקפקים מנצלים ימי החג לבצע את זממם.

המשטרה מבקשת ערנות הציבור הרחב, למקרים בהם מגיעים זרים הביתה, כגון משלוחים וכדומה, שלא להכניסם לבית, כי רבים מהם מתחזים ואף לוקחים מכל הבא ליד. כן קוראת המשטרה לגלות אחריות למפתחות הבית, שלא יונחו במקומות פתוחים כפי שיש הנוהגים בטעות. גורמים חשודים יודעים למצוא את מקומות המסתור האפשריים של מפתחות הבתים, בחצרות או חדרי מדרגות והנזק הוא גדול.

המשטרה מבהירה, כי היא מצידה מקיימת סיורים, אולם הציבור החרדי יודע לזהות טיפוסים חשודים, לעיתים טוב יותר מהמשטרה עצמה, כך שהערנות לטיפוסים שליליים חשובה ביותר.