הורים וילדים
הורים וילדיםצילום: פלאש 90

הרבנית ד"ר לאה ויזל, דיקנית הסטודנטיות ודיקנית לימודי החוץ במכללת אורות ישראל, קוראת להורים לקבל על עצמם בעשרת ימי תשובה להיות קשובים יותר לילדים.

לדבריה, "כאימא אני מרגישה כשאני מכה 'על חטא שחטאנו לפניך', שאני צריכה להיות סובלנית יותר ופנויה יותר כשהילדים באים לדבר איתי. העידן המודרני מספק לנו כל כך הרבה טרדות ואנחנו חייבים לעבוד יותר על הקשבה מינימאלית". 

היא ממליצה לנתק את הטלפון הסלולארי בבית, "לא ייתכן שהאבא יהיה 'אבא של שבת', או שהאימא ממשיכה את העבודה בבית. בשעות הערנות של הילדים אנחנו צריכים להיות מרוכזים אליהם. אפילו אם הם רק רואים שניתקנו את הטלפון כדי להקשיב להם, זה מסר חזק".

"אני חושבת שאם הייתה לי אפשרות להתוות מדיניות רחבה יותר, הייתי מנסה לראות איך מקדמים את הערך של המשפחה, אולי אפילו לאפשר לאבות להיות יום או יומיים פנויים יותר בבית", מספרת ויזל. 

ד"ר ויזל סבורה שהחגים הם תקופה מצוינת "לחבר" את הילדים להורים ולחוויות הרבות. "זה הזמן להעשיר אותם. הרי גם אנחנו היום כמבוגרים זוכרים בתודעה שלנו את חוויות הילדות של החגים, את בית הכנסת, ההכנות, המאכלים. את זה אנחנו צריכים גם לתת לילדים שלנו ושהימים הבאים עלינו לטובה, לא יעברו כעוד חופשה בבית".