הרכב שנפגע
הרכב שנפגעצילום: הרב ירון דוראני

המהומות ביו"ש קצת נרגעו, ומשרד הביטחון עוצר את הסבסוד למיגון רכבים. נהגים זועמים שהגיעו אתמול למגן את הרכבים נאלצו לחזור הביתה כלעומת שבאו.

אבנר חגי, מנהל הסוכנות א. א. גלס בירושלים, מסביר כי אלו הן ההוראות החדשות שהוא קיבל ממשרד הביטחון, "אנחנו עובדים לפי מכרזים, נותנים לנו תקציב מסוים למספר מיגונים. בדרך כלל עשינו ארבעה מיגונים ביום, בתחילת השנה כשהיה בלאגן ביו"ש עשינו בממוצע שמונה מיגונים ביום, עבדנו נון סטופ, ומרוב הלחץ נגמר החומר גלם והזמנו מחו"ל חומר גלם חדש".

לדבריו, חומר הגלם הגיע, אך תקציב אין, "אני למעשה נמצא היום בין הפטיש לסדן, הלקוחות כועסים עלי, כי אני לא יודע את מי להכניס לפני מי, אבל במשרד הביטחון אוסרים עלי להמשיך למגן על חשבונם, הם גם לא יחזירו רטרואקטיבית. מי שרוצה למגן באופן פרטי, זה עולה בסביבות 3,000 ש"ח".

אבנר חגי מקווה שעם קצת לחץ, התקציב עוד יחזור, "לצערי ככה זה תמיד, כשמפסיקים את התקציב מתחילה מלחמה, ואז זה חוזר שוב".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה "משרד הביטחון מרכז מזה כ-10 שנים את מיגון כלי הרכב של תושבי איו״ש כאשר המימון מתחלק שווה בשווה בין משרדי הביטחון והאוצר".

"בתחילת השנה תקצב משרד הביטחון את חלקו בפרויקט באופן שאפשר את המשך מיגון המכוניות. לצערנו, לאחר שהתברר לנו שמשרד האוצר אינו מתכוון להעביר את חלקו, ולאחר שהתקציב שהעמיד משרד הביטחון מומש במלואו, נאלצנו להורות לספק לעצור את עבודות המיגון", נמסר בתגובת המשרד.