מזל טוב
מזל טוברמב"ם

תינוק במשקל של 6.245 קילו נולד אתמול (שלישי) בבוקר בבית החולים רמב"ם בחיפה. 

התינוק, שנולד בניתוח קיסרי, הגיח לאוויר העולם בשבוע ה-38 להריונה של אמו, והוא מטופל כרגע בפגייה לצורך מעקב.

האם, סיוון דבוש, בת 31 מהישוב בני יהודה ברמת הגולן, מספרת כי גם שני אחיו ואחותו של בנה הטרי נולדו במשקלים גבוהים, הנעים בין 4.5-5 ק"ג, אך הפעם היא הרגישה שמדובר בהיריון ששבר את שיאיה הקודמים: "אני סובלת מסוכרת נעורים, ובגלל זה, כמו גם התרופות שאני נוטלת, הילדים שלי היו תינוקות גדולים. בשבועות האחרונים התחלתי להרגיש את הכובד של התינוק, יותר מאשר בהריונות הקודמים. היום אני יכולה לומר שזה היה הגדול ביותר ובהחלט האחרון", אמרה האם הטריה בחיוך. 

כאשר סיוון הגיעה לרמב"ם לקראת הלידה, הופתעו הרופאים לגלות בבדיקת האולטרסאונד תינוק גדול, שמשקלו הוערך סביב ה-5.5 ק"ג. רק לאחר הלידה הסתבר משקלו האמתי של התינוק, אשר כמוהו לא זכור לרופאי רמב"ם מזה עשרות שנים. בגיל יום, משקלו של התינוק ירד ל-6.095 ק"ג, כפי שקורה אצל פעוטות לאחר לידתם.

"זה התינוק השני הכי גדול שנתקלתי בו ב-35 שנו עבודתי ברמב"ם", אמר פרופ' שרגא בלזר, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ פגים וילודים בבית החולים, "לפני עשרים שנה נתקלתי בתינוק שמשקלו היה 6.3 ק"ג, אך גם בשנות עבודתי בארה"ב לא ראיתי דבר כזה. בהחלט מדובר במשקל נדיר".

"מסיבות בריאותיות ליולדת ולתינוק, אנו מעדיפים שלא להיתקל במצבים כאלו", מסביר פרופ' משנה קליני עידו שולט, מנהל השירות להיריון בסיכון ברמב"ם, "אך למרות המשקל החריג, הלידה עברה בשלום".

במרכז הרפואי רמב"ם מציינים כי לפי חישוב משקלו של תינוק ממוצע, גודלו של התינוק שנולד ברמב"ם שקול למשקלו של תינוק בן כחצי שנה. בספר השיאים של גינס תוארו לאחרונה שתי תינוקות אשר נולדו בטווח משקלים דומה: האחד, נולד ביולי בגרמניה, במשקל של 6.12 ק"ג ואילו השני, נולד במהלך אוגוסט בספרד, במשקל של 6.2. אגב, בפגייה של רמב"ם אין פיג'מה המתאימה לגודלו של הפעוט...