הרב ישראל אריאל
הרב ישראל אריאלפלאש 90

ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל, מספר בראיון מיוחד לערוץ 7 על זכרונותיו ממלחמת יום הכיפורים, אז שימש כרב פיקוד הצפון.

"הפצעים טרם הגלידו", אומר הרב אריאל ומזכיר את החיילים הרבים שמצאו את מותם במלחמה.

"אני רוצה לחזור לאותן שעות קשות ולחסד שעשה איתנו הקדוש ברוך הוא כשבסופו של דבר נמנעה שואה נוספת והצלחנו להתגבר על האויבים. הייתי אז רב פיקוד הצפון ובמשך שבעה חודשים היינו צריכים לאסוף את החללים". הרב אריאל מלא בהודיה על שזכה להביא את כל החללים לקבר ישראל, "מה שלצערי לא קרה בפיקוד דרום, שם נותרו נעדרים".

הרב אריאל אינו שוכח את תפילת יום הכיפורים בעמדת ההמתנה. הוא היה שליח ציבור כשגילה לתדהמתו באמצע תפילת מוסף, שכל חיילי ההסדר נעלמו. "עמדתי ביום הכיפורים עם חיילי חטיבה 7, הרבה מאוד הסדרנקים היו שם. אני אומר 'כתר יתנו לך' בקדושה של מוסף ולא שומע שהציבור עונה. אני מסתכל אחורנית לתוך החורבה של המבנה הסורי ורואה שהיא נטושה.

"רצתי לשטח לראות מה קורה, אני רואה את אביגדור קהלני עומד על הטנק. שאלתי אותו למה לקחת לי את הבחורים באמצע התפילה. קהלני עונה לי שבעוד שעתיים פורצת מלחמה נגד מדינת ישראל, החיילים עולים על הטנקים ויוצאים לחזית. ואכן בשתיים בצהריים פרצה המלחמה, המטוסים שחלפו, האש הנוראה שבערה כמעט בכל רמת הגולן, שכמעט נכבשה על ידי הסורים, רק בחסדי השם ובזכות המסירות של הלוחמים, שנלחמו על הכדורים האחרונים והצליחו להדוף את הצבא הסורי עד למהפך, זה חסד אלוקי המהפך הזה", הוא מדגיש.

לדבריו, לקחי המלחמה הקשה לא נלמדו עד היום. "מאז ועד היום במקום להלחם על הארץ הזאת על כל מילימטר, מכרו את ארץ ישראל, מכרו את סיני, מכרו את גוש קטיף ועכשיו מכריזים על שתי מדינות לשני עמים, המחדל נמשך. התשובה של המנהיגים שלנו צריכה להיות שאין כניעה לטרור ולאסלאם כי הם רוצים להשמיד אותנו. ביום הכיפורים צריכים להפסיק את עצימת העיניים".

לרב אריאל יש הסבר מעניין מדוע מלחמת יום כיפור פרצה דווקא ביום הקדוש. "זו שאלה גדולה, מה זאת עשה ה', שביום הקדוש הביא עלינו את המלחמה הזאת. מה קרה שבעיצומו של יום דווקא בשתיים בצהריים נפתחה המלחמה. מלחמת יום הכיפורים באה כידוע שש שנים אחרי הניצחון שלנו במלחמת ששת הימים, זו הייתה התשובה של מדינות ערב. אבל באמת אז במלחמת ששת הימים אחרי הניצחון הגדול שלנו, אז התחיל הפשע. המנהיגים שהגיעו למקום המקדש, במקום להתחיל מייד את עבודה הקודש, לפנות את היכלך ולהדליק נרות בחצרות קודשך, סוף סוף אחרי אלפיים שנות גלות ובניסי ניסים, במקום לעשות את חובתנו ולחזור על מעשי החשמונאים הם מסרו את ההר לידיים זרות".

ראש מכון המקדש מעיד שראה במו עיניו את דגל ישראל שהתנופף מעל כיפת הסלע ואת הערבים שנכנעו עם דגלים לבנים ."ומה עשו היהודים, הלכו וחיפשו את אותו אדם מוסלמי שנכנע ושהרים את הדגל הלבן, ונתנו לו את המפתחות של הר הבית. אנחנו בעטנו בהר הבית, נתנו להם את המסגד במעשה של טרוף. עשו את זה מנהיגים גדולים כולל אנשי המזרחי ורבנים, כולם היו שותפים במעל, כולם נתנו ידם לדבר הנורא הזה. ועד היום מליון ערבים עולים על הר הבית, ואצלנו הכותל המערבי הוא לב האומה. זה פשע לאומי, פשע דתי, בגידה בתורה. אז איך אפשר לדבר ביום הכיפורים על תשובה. ממשיכים להכריז שהמקום הקדוש ביותר לעם היהודי זו רחבת הכותל המערבי זו בושה. והנה יום הכיפורים הגיע הקב"ה מחכה לעבודת הכהן הגדול, ולא מקבל אותה. זו מידת הדין של יום הכיפורים, שבעקבותיה נפתחה המלחמה, האם הלקח הזה נלמד, האם מישהו זעק את הזעקה הזאת".