דולרים
דולריםפלאש 90

הרשות הפלסטינית הודיעה כי היא מתכוונת להעניק ל-5,000 אסירים ביטחוניים משוחררים, אשר ישבו 5 שנים ויותר בבתי כלא ישראלים, את "מענק החיים המכובדים". כך מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית'.

על פי הדיווח ראש מחלקת הסטטיסטיקה במשרד האסירים ברש"פ, עבד אל-נאצר פרוואנה, אמר שהסכום שיחולק יעמוד על "15 מיליון דולרים אמריקאים". ב'מבט' מדגישים כי הכוונה להעניק "דולרים אמריקאים" לאסירים משוחררים, רובם מחבלים מורשעים, דווחה בעיתון הרשמי של הרש"פ באותו יום שבו ארה"ב הודיעה על החלטתה להעביר לרש"פ "148 מיליון" - "דולרים אמריקאים" - עבור התקציב הכללי שלה.

הרש"פ כי המענק בסך "15 מיליון דולרים אמריקאים" לאסירים משוחררים בשנת 2013 מותנה "בזמינות הכספים." 148 מיליון הדולר שתרמה ארה"ב לתקציב הכללי של הרש"פ, יחד עם מימון נוסף של תורמים אירופאים, יסייעו לכך ש-15 מיליון דולר אלה יהיו "זמינים," ולכך יסייעו בתשלום מענקים למחבלים על ידי הרש"פ. כזכור, בחודש אוגוסט 2013, חתמה גם צרפת על הסכם עם הרש"פ, והבטיחה סיוע של 9 מיליון אירו לתקציב הכללי של הרש"פ.

ב'מבט' מציינים כי על פי החוק האמריקאי אין להקצות כספי סיוע אמריקאי ל"מחבלים" או "מחבלים לשעבר".

עוד מזכירים אנשי המכון כי בנוסף לתשלומי מענק החיים המכובדים, ממשיכה הרש"פ להשתמש בתקציבה למימון פעילויות נוספות המעודדות טרור. כפי שדיווח מכון "מבט לתקשורת פלסטינית," פעילויות אלו של הרש"פ כוללות האדרת מחבלים, תשלום משכורות חודשיות למחבלים בזמן שהם נמצאים במאסר, ותשלום משכורות לאחר שחרורם.