החוכמה ניתנה לתושבים. אלי כהן
החוכמה ניתנה לתושבים. אלי כהןיוסי זליגר

נציגי התנועה החרדית-חברתית 'טוב' חתמו אמש (ראשון) על הסכם תמיכה באלי כהן, העומד בראש המחנה הציוני, לראשות העיר בית שמש.

זו הפעם הראשונה שתנועה חרדית תומכת במועמד מסורתי, מתוך מטרה לשנות את אופן ניהול העיר.

במעמד המרגש שמשנה את החלוקה הטבעית בעיר בין חרדים לחילונים נכחו רבים מאנשי שתי המפלגות, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים שחלקם אף מחו דמעה. ההסכם נחתם עם חנוך ורדיגר, יו"ר תנועת 'טוב' הארצית.

במטה הבחירות של כהן מסבירים כי החיבור בין שתי המפלגות הוא חשוב מעבר לעניין הפוליטי, ולטענתם יגרום לשמירה על המארג חיים הייחודי של העיר בה גם חרדים וגם חילונים יוכלו להרגיש שווים ורצויים. "חשוב להדגיש כי מפלגת 'טוב' שבבחירות האחרונות קיבלה מנדט צפויה על פי כל התחזיות להכפיל את כוחה ותמיכתה באלי כהן מחזקת מאד את האפשרות של בחירת אלי כהן לראש העיר הבא של בית שמש".

אהרון סלומון, יו"ר 'טוב' בבית שמש, נאם בטקס ואמר כי "זה ערב היסטורי לבית שמש, וזה ערב היסטורי לעם ישראל. החיבור הזה לא היה פשוט עבורנו, ובדקנו שוב ושוב כדי להיווכח שאכן באופן זה נעניק את השירות הטוב ביותר לתושבים בעיר, החרדים והחילונים. אנחנו רואים באלי כהן איש נקי, מנוסה ומוכשר, אשר נכון לקבל ויש לו רצון אמיתי לקדם את העיר שלנו. אנחנו חרדים חברתיים, אנחנו הבאנו לאלי כהן את החרדיות, ואלי הביא את החברתיות".

חבר מועצת העיר מטעם 'טוב', אלי פרידמן, סיפר כי "אנו רואים באלי כהן אדם עם רצון אמתי לעשות שינוי, וזו פעם ראשונה שלנו כתנועה שאנו חותמים מראש. אנו רוצים לקדם שתי מטרות עיקריות: א. את המגזר החרדי – להביא מנהל תקין ולהביא שלטון הוגן אשר ישכיל לפעול בשוויוניות ובמקצועיות כלפי כולם. תחת השלטון הנוכחי, הילדים החרדים לומדים בקרוונים, אין הגינות בהקצאת הקרקעות, ישנה אפליה במוסדות החינוך, ואנו מקווים שעכשיו יבוא השינוי. ב. לקדם את איכות הסביבה, זה חשוב גם לחרדים וגם לכלל הציבור. שתהיה עיר נקיה, עם גינון וכל דבר נורמלי שהתושב צריך. צריך שיהיה תכנון ארוך טווח לצרכי העיר, ואנו כאן כדי לעזור בכל משימה".  

(יח''צ)

אלי כהן סיכם ואמר כי מדובר ברגע היסטורי. "זהו ההסכם הראשון עם תנועה חברתית דתית. אהרון סלומון, יו"ר 'טוב' שנבחרת בבחירות המקדימות, מייצג את התנועה. ביקרתי במוסדות התנועה, ולמדתי להכיר אנשים איכותיים הדואגים בקהילה וגם באיכות הסביבה. ביחד אנו נוכיח שבית שמש יודעת לכבד את כל הציבור, גם את השונה.

"לאחר מסע ארוך של היכרות, אני רוצה לומר תודה לאהרון סלומון ולחנוך ורדיגר על מאמציהם כדי לקדם דיאלוג פורה ושיתוף פעולה בין כל המגזרים. בצבא הייתי מ"פ בהנדסה ובניתי גשרים, אבל היום זהו הגשר האנושי הכי חשוב שבניתי", הודה כהן בהתרגשות.