משה יעלון
משה יעלוןצילום: פלאש 90

שר הביטחון, משה יעלון, השתתף הערב (שני) באירוע השנתי של עובדי צה"ל בתל אביב.

יעלון אמר כי ההתפתחויות האחרונות מוכיחות שאיום צבאי משמעותי ואמין, מרתיע משטרים סוררים ומסוכנים וביכולתו לקדם פיתרון דיפלומטי לפירוק מדינות מנשק להשמדה המונית.

"מבחן הכוונה לפירוק סוריה מנשק כימי לא יהיה במילים אלא ביישום ההסכם שהושג בין ארה"ב ורוסיה, קרי, במבחן התוצאה. במקביל מבחינתנו על העולם להראות נחישות ברורה ובלתי מתפשרת אל מול המשטר הקיצוני בטהרן ותוכניתו ההולכת ומתקדמת לפיתוח נשק גרעיני-צבאי, המאיימת לא רק על המזרח התיכון אלא גם על יציבות העולם החופשי כולו".

שר היבטחון הוסיף כי אין ספק שההתפתחויות האחרונות, בהן מתגבש פיתרון דיפלומטי לפירוקה של סוריה מנשק כימי, מחייבות כאמור פעולה נחושה וייבחנו לאורך זמן לפי התוצאה, "אך זו הוכחה למדינות העולם החופשי כי איום צבאי משמעותי ואמין כפי שהופעל בתחילת המשבר, מרתיע משטרים סוררים ומסוכנים, וביכולתו לקדם פיתרון דיפלומטי לפירוק מדינות מנשק להשמדה המונית. או במילים אחרות: הרוצה בשלום ייכון למלחמה".

"קצב השינויים והמהפכות במזרח התיכון הוא מהיר, וכך גם האתגרים איתם צה"ל מתמודד. שנות שירותי הצבאי לימדו אותי להיערך בכל העת לכל האפשרויות, כולל למה שנראה בלתי צפוי, ולהציב מענה אפשרי לכל תרחיש, כולל לכאלו שנראים בלתי אפשריים. כך אנחנו עושים גם בעת הנוכחית. באחריות ובשיקול דעת, בתבונה ובשום שכל".